Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: Kilka pytań początkującego laika...

  1. #1

    Lightbulb Kilka pytań początkującego laika...

    Witam,

    Na wstępie chciałem się przywitać bo to mój pierwszy post
    Jakiś czas temu dokładnie 10 lat temu kupiłem lustrzankę 40d z Tamronem 17-50, porobiłem troszkę zdjęć potem praca, pojawiły się dzieci dom ciągła bieganina, sam nie wiem kiedy to zleciało, aparat przeleżał ten czas grzecznie w szafie. Teraz po latach powoli wracam do przygody z fotografią odkurzyłem ten zestaw porobiłem troszkę zdjęć, wiem że zabrzmi to banalnie gdyż jestem amatorem (i proszę nie śmiejcie się tu zemnie) ale patrząc na zdjęcia z Galaxy s10 a tego canona odczuwam niedosyt. Wiem że w nowych telefonach oprogramowanie zrobi wszystko że zdjęcie wyglądało ładnie a w lustrzance ważny jest tylko mój warsztat który jest ubogi Mam kilka pytań czy nowe modele lustrzanek poszły aż tak do przodu w stosunku do 40d czy warto zrobić update body czy na razie pozostać przy tym (bo... dla początkującego do nauki wystarczy). Drugie pytanie o obiektyw zdjęcia często wychodzą nie ostre a kolory takie "spłowiałe" może nie warto wkurzać się z tym obiektywem tylko wymienić go na coś lepszego co polecacie na początek główne zastosowanie to wspólne wyjazdy z rodziną "zdjęcia z wakacji"

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Kilka pytań początkującego laika...

    Tym aparatem mozesz zrobic bardzo udane zdjecia i.... fatalne.

    Ilu czytajacych tyle bedzie roznych odpowiedzi.
    Sam aparat daje b. dobre zdjecia rowniez dzisiaj.
    To kwestia poznania sprzetu i wprawy.
    Kwestia nastawien. Jesli masz wyplowiale kolory , to jest cos nie tak nastawione jak powinno byc - prawdopodobnie za maly Kontrast.

    jedyna praktyczna slaboscia tego aparatu dzisiaj jest brak mozliwosci dokonania mikrojustacji autofokusa.
    Tego doswiadczeniem sie nie poprawi.