Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Canon EOS1 Ds - dziwne cienie i prześwietlenia na zdjęciach

  1. #1

    Domyślnie Canon EOS1 Ds - dziwne cienie i prześwietlenia na zdjęciach

    Czesc Canoniarze!
    Jestem tutaj nowy, dlatego chciałbym przywitać wszystkich uzytkownikow Canonow.
    Jestem użytkownikiem Canonow już pare dobrych lat, jestem amatorem i z reguly kupowałem sprzet nowy, z którym nigdy problemów nie miałem. Przerabialem już Canona M, 500D, 7D, 7DMK II a także raz staruszka 20D. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem kupionego w Niemczech 1 Ds. Zachvialo się pelnej klatki w tym segmencie. Aparat w bardzo ladnym stanie wizualnym i technicznym. Sprawdzalem programikiem ilość stukniec migawki - wychodzilo cos 70 tys. Nie wiem, czy ten licznik da się przekrecic czy nie - jednak wszystko dzialalo bez najmniejszego zarzutu, i musze przyznać, ze zdjęcia wychodzily naprawdę perfekt. Zrobilem nim może kilka tysięcy. Az do teraz.
    Zauwazylem, ze na niektórych zdjęciach pojawiają się dziewne cienie - tak jakby ktoś zaslonil zdjecie czyms. Czasem nawet widać czasny ukośny pasek. Dodatkowo na srosku zdjęć pojawia się dziwny prześwietlony pasek - jasniejsza smuga - wrzucam linki do hostingu zdjęć gdzie sa przykłady - proszę nie zwracajcie uwagi na parametry i sama jakpsc zdjęcia - zrobiłem na szybko, byle jak, żeby tylko pokazac istote problemu. Ja jednym ze zdjęć zacienienie zachodzi na zdjecie - mam tez zdjecie takie jakby ktoś wsunal ukosem kawalem czarnego paska i odbil się on na zdjęciu.
    Pytanie do doświadczonych kolegow - co to może być za usterka? Migawka? Matryca? Troche przejrzalem google i wygląda to jak jakiś mechaniczny problem a nie elektroniczny 9np. poziome czarne pasy, co mogloby sugerować walnieta matryce). Co to za usterka i ile może kosztowac jej usuniecie? Szkoda mi tego dziadka bo jest w naprawdę swietnej kondycji, uszanowany. Może naprawa będzie jeszcze oplacalna.