Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Czyszczenie matrycy Canon 1100D

  1. #1

    Domyślnie Czyszczenie matrycy Canon 1100D

    Witam serdecznie,
    Niedawno zakupiłem sobie swoją pierwszą lustrzankę - nic drogiego ani nowego, co pewnie widać po tytule, ale że to ma być sprzęt do wprawiania się i dobrego startu, to na początek myślę, że wystarczy. Ale wracając do sprawy - mam problem z plamkami na zdjęciach. Jestem w tym kompletnie zielony, ale czytałem, że w tym przypadku pomoże dmuchanie gruszką, albo czyszczenie matrycy. Myślicie, że dałbym sobie z tym radę inwestując w takie akcesoria? Boję się, że mogę coś zepsuć i bądź co bądź uszkodzić sprzęt. I najważniejsze - jeśli to nic trudnego to co do czyszczenia matrycy polecacie?
    Poniżej link do zdjęcia RAW z widocznymi plamkami.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    https://drive.google.com/open?id=1JK...vEf10wLpgOFll3

  2. #2
    Początki nałogu Awatar RadOs41
    Dołączył
    Aug 2011
    Miasto
    Radom
    Wiek
    57
    Posty
    350

    Domyślnie Odp: Czyszczenie matrycy Canon 1100D

    Na przestrzeni lat stosowałem różne płyny : pierwszy był Eclipse (widoczny na zdjęciu) , następnie polski Rotin. Ostatnio kupiłem widoczny na zdjęciu VSGO. Co do skuteczności czyszczenia nie mam zastrzeżeń do żadnego z nich. Natomiast moje spostrzeżenia: VSGO - produkt chiński oraz ma na opakowaniu wskazany termin ważności - 2 lata (kupiłem bo akurat był w sklepie, a przez dwa lata zużyje się). Eclipse - już chyba nieosiągalny w sprzedaży, był przydatny do użycia bezterminowo. Rotin jest bardzo dobrym polskim produktem.

    Do nich szpatułki dobrej jakości w rozmiarze matrycy. Gruchę także kup dobrą, żeby syfów nie zasysała i nie pluła nimi na matrycę.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Gdańsk_003.JPG
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	116,2 KB
ID:	2561

    ... i jakieś filmiki w temacie:
    https://www.youtube.com/results?sear...czenie+matrycy
    Ostatnio edytowane przez RadOs41 ; 28-07-2019 o 15:27