Czy sztywność opcji obiektywu z adapterem mocno się zmienia na niekorzyść - jak np. przy użyciu pierścieni pośrednich do makro?
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Od kilkunastu lat (albo i dłużej) podłączam różne szkła, dłuższe i krótsze różnych producentów (analogowe przede wszystkim) do korpusów różnych producentów. Liczba adapterów na różne systemy M42, FD, EF, FE, FX oraz pomiędzy systemowe czyli adapter na adapter np. EF/FD i FD/M42 tworzy u mnie spory zestaw. Podpinam przez adapter również taką krowę , jak 70-200 2,8 L IS USM do Soniacza A7 i zero luzów.
Jak dla mnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby z powodzeniem używać szkieł EF w M i R przez adapter. Twoja "nieakceptacja" adapterów systemowych jest zupełnie irracjonalna![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 16-05-2019 o 21:33
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
W materiałach Zeissa są informacje czym różni się projektowanie obiektywów dla lustrzanek od projektowania dla ML.
I chodzi o przebieg promieni i własności optyczne na skraju matrycy zarówno pikseli (soczewki pikseli) do celów obrazowania jak i detekcji ogniskowania.
Oczywiście obiektyw z przejściówką będzie pracował ale znacznie lepiej będzie pracował obiektyw projektowany pod konkretny typ matrycy.
Pytaniem jest przy jakim sprzęcie, w jakich sytuacjach zdjęciowych i przy jakiej prezentacji zdjęć tą różnicę będzie widać.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 16-05-2019 o 21:36
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
To czym piszesz to możliwe największa telecyntryczność. Obraz "rysowany" ze szkła powinien padać na matrycę aparatu pod kątem zbliżonym do prostego w każdym punkcie kadru, w odróżnieniu od obiektywów starszej daty, które rzutują obraz pod kątem prostym tylko w centrum kadru, na jego obrzeżach zaś pod kątem ostrym. - https://pl.wikipedia.org/wiki/Telece...no%C5%9B%C4%87
Generalnie nie ma ona znaczenia w teleobiektywach, ale im szerszy kąt widzenia obiektywu tym gorzej dla tego co wpada, a raczej tego, co już nie pada na matrycę w aparacie.
Ostatnio edytowane przez candar ; 16-05-2019 o 21:45
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Najwyraźniej w Cajsienie wiedzą tego co wiedzą w Canonie czyli, że szkieł EF i EFS można używać z dobrym skutkiem w eRkach.
Na podstawie praktyki mogę Cię też uspokoić, że EF-y które posiadam pracują z bardzo dobrym skutkiem na bezlustrach Canona. Także nie martw się jest dobrze, nawet bardzo.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner