50art jest ostry od f1.4, kontrastowy, daje ładne kolory. Waga mi jednak trochę ciąży,ale to już każdy musi sam spróbować i zadecydować. Względem 35art jest odczuwalna różnica. 35 to najmniejszy z artów
Niektórym nie odpowiada bokeh z tego szkła. Wbrew nazwie nie jest zbyt ARTNa tych starszych szkiełkach zawsze coś zawirowało, ścięło bokehowe kółka itd. Tu jest to dosyć opanowane. Równo od lewa do prawa. Mi się podoba choć czasem chciałbym tych niedoskonałości więcej. Najlepiej kupić używkę, potestować i ew. sprzedać bezstratnie jeśli EF Ci jednak będzie bardziej odpowiadał. Choć po obejrzeniu pierwszych plików można się zachwycić jakością i potem trochę większą wagę możemy już wybaczyć
Co do 85mm napewno nie kupię Sigmy. Tam bokeh jest już przesadnie regularny, taki jakby gaussian blur. Trochę mnie zaskoczyłeś z tą opinią o RF85L vs. EF85LMożliwe, że do szczęścia więcej po prostu nie potrzeba.
Miłego dniamoja www
Test RF 85/1,2
https://www.youtube.com/watch?v=Y22VPblxWjs
Coś dla Candara (panienki :-)
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Pamiętam :-) Też używam na Rce EF 50/1,2 i EF 85/1,2 bo lubię te szkła. Co do rzekomo wygórowanych cen nowych szkieł; patrząc na ceny premierowe szkieł w $, to ceny właściwie się nie zmieniły. EF 85/1,2 II też kosztował (o ile pamiętam) na wejściu 2300$, tyle, że $ był po 3 zł. Nowy RF 24-70/2,6 kosztuje 2399,- $ a EF 24-70/2,8 II kosztował w dniu premiery 2299,- $. Zważywszy, że RF ma dodatkowo IS, to te 100$ różnicy chyba nie jest nadmiernym ździerstwem ze strony Canona?
Zakładając, że sam Canon reklamuje Canona "EOS RP - jako pełną klatka w zasięgu amatora" https://www.fotopolis.pl/opinie/rece...asiegu-amatora to faktycznie kupując systemowy obiektyw RF za ponad 10.000 zł nie będzie to "nadmierne ździerstwo ze strony Canona". Cytuję: "Ten z pozoru amatorski model, to najnowsze rozwiązania producenta zebrane w bardzo lekkim i kompaktowym body. Wytrzymały, szybki i wszechstronny wydaje się być idealną propozycją dla ambitnego twórcy, który chce wskoczyć na kolejny level. Potencjał ten poszerza oczywiście zaawansowana optyka Canon RF."
ps.
tylko proszę nie pisz, że po to dają gratis adapter EF/RF aby przypadkiem amator nie skorzystał z możliwości tej "zaawansowanej optyki Canon RF" - na którą przez najbliższe 10 lat nie będzie go stać.
ps2
A takowy Amator jeśli ma trochę rozumku w głowie to kupi sobie raczej nowego Nikona D750 za 4.639 zł https://www.cyfrowe.pl/aparaty/lustr...RoCK9wQAvD_BwE z Nikonem AF-S Nikkor 85 mm f/1,8G za 2k zł. Albo zestaw 750D ze szkłem 24-120mm VR za 6.739 zł https://www.cyfrowe.pl/aparaty/lustr...-120mm-vr.html
Ostatnio edytowane przez candar ; 20-11-2019 o 08:58
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Ja jak kupiłem drugi aparat - 40d, to po roku już miałem 5dII a 3 lata poźniej 85LII nowy ze sklepu za 8800pln Nie oceniaj wszystkich wg swojego portfela. Brzydkie to jest. Też nie rozumiem różnicy 4K pomiędzy RF a EF ale jak ktoś wyliczył "w premierach i dolcach" to nie jest wina producenta tej absurdalnej różnicy.
Dla mnie interesujacym jest pytanie , czy obiektywy musza byc tak drogie?
Czy wysokie ceny wynikaja rzeczywiscie z takich kosztow produkcji i taniej sie w tej technologii nie da , czy tez moze wynikaja z checi maksymalizacji zyskow . A moze niezbyt optymalnej organizacji ?
Osobiscie nie mam problemu wyboru , gdyz pare lat temu podjalem decyzje - zadnych nowych zakupow w systemie canona.
Okazala sie sluzna , niczego nie trace , pewne niedostatki jakosciowe sprzetu albo da sie albo nadrobic bardziej wyrafinowana obrobka ( co mi sprawia przyjemnosc ) , albo w wypadku niepowodzenia uznaje zdjecia za niebyle. Przy tylu tysiacach pare wiecej mniej nie odgrywa zadnej roli.
oczywiscie, ze nie.
ale Canon na pierwszy ogien rzuca przede wszystkim szkla-misie: ktore maja pokazywac co w tym bagnecie da sie zrobic w ogole. to wcale nie jest to samo co: co mozna zrobic w dopasowanym do korpusu gabarycie i w odpowiedniej dla docelowego uzytkownika cenie. na to jeszcze przyjdzie czas, jak ten uzytkownik docelowy bedzie gotowy zmienic swoje obecne lustro.
na moje niewprawne oko to RF w krotszej perspektywie (3-5 lat) bedzie dla slubnych, podrozujacych, landszafciarzy. w dluzszej (pewnie przeszacuje, ale moze i z 10 lat) bedzie dla sportowych/drobiarzy, gdzie dlugo jeszcze jedynki beda norma.
obecne sloiki (zwlaszcza taki 28-70/2) to jest Tour de Force. a nie produkty dla wiekszej grupy odbiorcow. to przyjdzie z czasem. moze nawet dopiero jak Canon bedzie mial korpus dla powaznego uzytkownika, dopracowany uzytkowo i funkcjonalnie.
tak. koszta sa duzo wyzsze jak klepiesz 1000 egzemplarzy szkla (takiego 28-70/2) niz kiedy klepiesz ich 50000.
ja mam odwrotnie. RF ogladam jako ciekawostke przyrodnicza. a niskie ceny EF bardzo mi odpowiadaja. taki 135/2 to jest wywalony wspolczynnik klasy optycznej do ceny, jakiego ze swieca szukac w tych nowych mocowaniach (a i wielu starych). a zdjecia bedzie piekne robic jeszcze przez dlugie lata![]()