Na początek pod ocenę, oglądam i oglądam i nie wiem.
Na 1. - widoczna ściana wyciągana mocno z cienia, akurat było pod słońce.
1.
2.
![]()
Na początek pod ocenę, oglądam i oglądam i nie wiem.
Na 1. - widoczna ściana wyciągana mocno z cienia, akurat było pod słońce.
1.
2.
![]()
Ostatnio edytowane przez mwitek ; 17-04-2019 o 10:29
Czy może być to zależy do czego. Jeśli to ma być klasyczna fotografia architektury to raczej nie ze względu na zastosowaną perspektywę. Nie kojarzę tego budynku, więc nie wiem jak prezentuje się w realu, ale na foto raczej mało atrakcyjnie. Na tym drugim dodatkowo odbicie dźwigu wygląda fatalnie.
Tak odbicie dźwigu faktycznie do usunięcia. To nowo powstający budynek - brama miasta czy jak to tam ma się nazywać w Łodzi.
Chodzi o foto na stronę firmy która brała udział w budowie.
Pisząc o perspektywie masz na myśli "z której strony" budynek został sfotografowany, czy zniekształcenie spowodowane fotografowaniem szerokim kątem z dołu? Budynek jest wysoki więc nie bardzo miałbym jak stanąć w połowie jego wysokości, żeby wyszło bardziej symetryczniemoże udało by się jeszcze trochę oddalić ewentualnie i użyć krótszej ogniskowej.
Właśnie się o tym przekonuję.
Może spróbuję jeszcze trochę wyprostować w lr. Bo rozumiem że wg prawideł, jak najbardziej bez zniekształceń.
Jak coś mi się uda to podrzucę.
Mam jeszcze ujęcia z innego miejsca tylko dużo tam drutów trakcyjnych. Zacząłem to w ps czyścić ale idzie jak krew z nosa na tych oknach okienkach.
--- Kolejny post ---
Gimp na szybko pomógł, nie jest idealnie, ale do dopracowania.
Rozumiem, że o to mniej więcej chodziło?
![]()
Raczej powinieneś dążyć do tego, żeby być jak najdalej i mieć najdłuższą możliwą ogniskową. W gęsto zabudowanym mieście jest to trudne i tylko czasem możesz odejść wzdłuż ulicy i widzieć ciągle interesującą Cię stronę. Dlatego powstały obiektywy tilt-and-shift. Albo jakiś Linhof, ale wtedy wybierasz: dom, samochód czy aparat.
Obiektyw z shiftem można też zapewne pożyczyć.
No więc właśnie![]()
Na razie zostanę przy mieszkaniu i samochodzie a oprę się na guided upright w LR i szerszych kadrach, żeby było z czego ucinać![]()
No i w miarę możliwości dłuższej ogniskowej.
Chociaż, mam wrażenie, że jeśli umiejętnie wykorzystać zaburzenie perspektywy to na przykład drapacz chmur strzelony z żabiej perspektywy bardziej zainteresuje laika niż wyprostowany zgodnie z kanonami architektury.
Dziękuję za wszystkie porady. Podrzucę jak uda mi się coś fajnie ustrzelić.
Mam wrażenie, że dalej jest krzywo zwłaszcza prawa strona (z linijką nie mierzyłem, więc może to tylko wrażenie), ale dużo lepiej.
Coś złego dzieje się z górnymi krawędziami budynku - efekty wyciągania ceni, odróbki
6D/M100/MeizuM8