Jeśli to jest Twoja pierwsza wizyta na naszym forum, pamiętaj sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań FAQ . Zapraszamy do zarejestrowania się
Z uwagi na kłopoty wbudowanej "szukaczki" zalecamy korzystanie z narzędzia alternatywnego, wyszukiwarki google.
Istnieje kilka sposobów korzystania z narzędzia, najprostsze z nich to:
1. Rozbudowana wyszukiwarka Kolaj-a: http://maciejko.net/cbsearch/
W okienku wpisujemy szukaną frazę a w rozwijanym menu poniżej wybieramy całe forum lub też konkretne podfora.
Szukać możemy na całym forum, tylko w tytułach wątków lub też tylko w postach konkretnego użytkownika. Narzędzie umożliwia również wyłączenie z wyników wyszukiwania tematyki ślubnej.
2. Bezpośrednio przez google http://google.pl
w celu wyszukiwania informacji na CB wpisujemy: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie w tytułach i treści postów
lub: allintitle: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie wyłącznie w tytułach
Istnieje też możliwość bezpośredniego wyszukiwania googlem, ograniczonego do poszczególnych forów i działów. Aby znaleźć coś w konkretnym dziale konstruujemy zapytanie w następujący sposób: "Canon Board > nazwa_forum > nazwa_działu" "szukana_fraza" site:canon-board.info
np.: "Canon Board > Sprzet Cyfrowy > Canon dSLR" "7D" site:canon-board.info
3. Za pomocą wtyczki do przeglądarki internetowej, którą możemy pobrać w tym wątku: http://canon-board.info/showthread.php?t=22036
Chcą ograniczyć wyszukiwanie do tytułów wątków wpisujemy. allintitle: szukana_fraza
Wyszukiwanie ograniczone do tytułów wątków działa jak wyżej lecz nie wpisujemy już oczywiście "site...."
Wbudowana wyszukiwarka przyjmuje obecnie zapytania złożone z 5 lub więcej znaków i nie zawierające znaków typograficznych ("-" "/" itp.). Znajdzie więc wyniki dla zapytania "plecak", "teleobiektyw" czy "1200L" ale dla "600D","70-200/2.8", "24-70"czy "35/2" już nie.
Forum Canon-Board.info jest własnością prywatną. Decyzje Właściciela Forum są ostateczne.
Celem serwisu i forum Canon-Board.info jest wymiana doświadczeń i gromadzenie wiedzy z zakresu fotografii,zarówno techniki fotografowania jak i dot. sprzętu, w szczególności sprzętu fotograficznego marki Canon.
Zasady Forum
Wypowiedzi na Forum należy konstruować z zachowaniem ogólnie przyjętych zasad dobrego wychowania. Naruszenia nie będą tolerowane. Nie zezwala się na publikowanie materiałów (linki, zdjęcia, treści) o treści wulgarnej, sprzecznej z prawem lub mogące wywoływać spory, polemiki , działania, na tle religijnym, politycznym czy światopoglądowym.
Pisząc nową wiadomość - sprawdź czy wnosi ona coś do dyskusji oraz czy nie odbiega ona od tematu wątku. Niemile widziane jest pisanie postów w stylu "zgadzam się" i koniec lub powtarzanie argumentów.
Zanim założysz nowy temat, sprawdź w wyszukiwarce, czy nie był on już wcześniej poruszany na forum. W 90% przypadków był. Jeśli masz pytania związane z takim tematem, dopisz nowego posta do istniejącego wątku (o ile już nie ma w nim na nie odpowiedzi).(Z uwagi na ograniczenia techniczne wbudowanej wyszukiwarki Forum, alternatywnie proponujemy używać wyszukiwarki Google z komendą
"szukana_fraza site:Canon-Board.info")
Zakładając wątek nadaj mu tytuł, który dobrze podsumuje jego treść. Jeśli masz pytanie dotyczące obiektywu/aparatu, to podaj jego nazwę i zaznacz na czym problem polega. Nie jest mile widziane pisanie postów pod tytułem: "Pomocy", "Nie działa", "Co kupić?".
Należy przestrzegać tematyki na poszczególnych forach. Mam nadzieję że tematyka poszczególnych
forów jest dość jasna i proszę o jej przestrzeganie. Pisanie w nieodpowiednich miejscach powoduje dodatkową pracą dla moderatorów.
Ortografia - każdy piszący na forum powinien dokładnie sprawdzić pisownie przed wysłaniem posta. Zwracanie uwagi innym użytkownikom na ich błędy ortograficzne może odbywać się jedynie przez przesyłanie prywatnej wiadomości do użytkownika lub zaraportowanie posta do moderatorów. Należy unikać niechlujnego pisania wiadomości. Jeżeli szanujesz czas i wiedzę innych użytkowników Forum i chcesz od nich otrzymać odpowiedź, zadbaj o schludny i poprawny ortograficznie wygląd swojej wiadomości. Moderatorzy mają prawo poprawiać błędy w treści posta i przyznawać ostrzeżenia za rażące naruszenia niniejszego punktu. Dopuszczamy pisanie bez polskich liter.
Nie mile widziane jest odsyłanie do archiwum bez podania linka do odpowiedniego wątku.
Reklama na forum.
Dopuszczalne jest reklamowanie działalności fotograficznej tj. usług fotograficznych, wykonywania fotografii.
Wszystko co jest przeznaczone DLA fotografów uznawane jest za działalność komercyjna (np. warsztaty, albumy, odbitki, cały sprzęt fotograficzny).
Zasady reklamowe uregulowane są szczegółowo w odpowiedniej sekcji FAQ 'Zasady reklamy i działalności komercyjnej' które stanowią załącznik do niniejszego regulaminu.
Oferty sprzedaży/kupna sprzętu należy umieszczać jedynie w odpowiednim podforum zgodnie z zasadami Działu Giełda. Użytkownicy naruszający zasady działalności komercyjnych będą odpowiednio ostrzeżeni/ukarani, a ich wpisy usunięte.
Prezentowane zdjęcia muszą mieć rozmiar do 1280 pikseli w poziomie i do 900 pikseli w pionie.
Dostęp do forum z bramek internetowych może być niemożliwy z przyczyn technicznych - dla ograniczenia dostępu "anonimom" lubujących się w nagminnym łamaniu Regulaminu Forum. Zakładanie kolejnych użytkowników w celu ominięcia nałożonych ograniczeń na użytkownika (blokada tzw. Ban czasowy lub stały) skutkować będzie blokadą na numer IP.
Zasady porządkowe
Moderatorzy mają prawo ostrzegać w przypadku naruszenia ww. zasad lub netykiety oraz zablokować możliwość wypowiadania się na forum (czasowo lub stale) w przypadku poważnych/powtarzających się przypadków łamania regulaminu przez użytkownika. Administrator ma prawo zablokować konto użytkownika w przypadku rażącego naruszenia regulaminu. Administrator forum nie usuwa kont "na życzenie".
Posty i wątki naruszające regulamin, prawo lub dobre obyczaje będą edytowane, przenoszone lub kasowane przez moderatorów. Moderatorzy nie usuwają postów, ani nie zamykają wątków "na życzenie", tak więc proszę się dwa razy zastanowić zanim się coś napisze.
Zastrzeżenia co do decyzji i działań Moderatorów należy zgłaszać w pierwszej kolejności poprzez prywatną wiadomość do danego Moderatora. Kolejnym krokiem jest link 'Kontakt' na dole strony Serwisu do Właściciela forum ? użytkownik fomag . Moderatorzy nie mają prawa zmieniać decyzji innych moderatorów.
2014.10.12 - zmiana dot. działań komercyjnych; patrz też tutaj: http://www.canon-board.info/faq.php
2017.12.01 - zmiana pkt 9. dotycząca dopuszczalnych rozmiarów zdjęć, od teraz można 1280 x 900 pikseli.
Takie jest zamierzenie, by najpierw zrobić projekt, a dopiero potem puszczać w sieć
Generalnie jestem zwolennikiem prostych stron, bez jakichś wodotrysków. Ma być prosto i przejrzyście. Koncept jest takie, że maja być zdjęcia (podzielone tematyczne na kilka kategorii) + trochę tekstów + myślę, aby z jakiś czas dokładać jakieś filmiki z YT (ale to daleka przyszłość).
Na początku proponuję nic nie inwestować tylko uruchomić jedno lub kilka z tych rozwiązań na lokalnym komputerze (przy pomocy wielu dostępnych tutoriale w Internecie). Zobaczysz czy ta zabawa Ci się podoba. A może Ci się spodobać na tyle, że zmienisz hobby :-P A gdy efekty będą dla Ciebie na tyle zadowalające rozejrzeć się za miejscem w sieć gdzie można opublikować efekty twojej pracy :-)
Czasami jest tak, że takie instalacje generują zupełnie inne problemy niż na dedykowanym, są firmy które oferują np. pierwsze 14 dni za darmo i moim zdanie jak ma się marnować czas na dodatkowe zamulanie windows to lepiej poświęcić adres mail kosztem rejestracji np. na https://linuxpl.com
Jeśli masz na myśli styl, to musisz go załadować do WP, potem nanosisz swoje zmiany, strona się aktualizuje po zapisaniu każdej zmiany, więc to się dzieje na bieżąco, oczywiście strona może być np. w trybie "konserwacji" czyli widoczna tylko dla zalogowanego, jak ogarniesz wygląd to tryb konserwacji na off i wszyscy widza to co stworzyłeś
Czasami jest tak, że takie instalacje generują zupełnie inne problemy niż na dedykowanym, są firmy które oferują np. pierwsze 14 dni za darmo i moim zdanie jak ma się marnować czas na dodatkowe zamulanie windows to lepiej poświęcić adres mail kosztem rejestracji np. na https://linuxpl.com
Dlaczego ma zamulać windowsa czy jakiś inny system? Wszystko da się wyłączyć jak jest nie używane :-)
Raczej przy okazji, niż docelowo Chciałbym sam stworzyć swoją stronę.
A czy dobrze kminię, że warto zacząć od koncepcji jakby miało to wyglądać i gromadzenia materiału?
Możecie podesłać jakieś linki do pomocy, ale takiej łopatologicznej oraz podać ile to powinno rocznie kosztować i u jakiego usługodawcy?
Trochę nie wiem, gdzie zacząć.
Jak usunęli Republikę z Onetu i moją stronę to w jeden wieczór zrobiłem stronę na darmowym WIX-ie https://pl.wix.com/ Szybko, łatwo, darmo i masz wiele szablonów do wyboru. Co kto lubi Oczywiście możesz mieć inne potrzeby i szukać czegoś lepszego - mnie wystarczy.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Na 1x.com kiedyś dostępne były darmowe konta, ale czy są dalej tego nie wiem, bo sądząc po poniższym wpisie to niekoniecznie nowe konta będą darmowe. "1X to kolejny serwis, który bazuje na społeczności wzajemnie oceniających się fotografów. Od innych portali tego typu różni się jednak zasadniczą kwestią - wszystkie zdjęcia, które chcemy zamieścić w galerii muszą przejść proces selekcji, a aby móc przesłać zdjęcia na stronę i skorzystać z bardziej zaawansowanych funkcji musimy wykupić członkostwo, którego cena zaczyna się od $4,99 miesięcznie. Dzięki temu, otrzymujemy galerię starannie wyselekcjonowanych prac, które z pewnością zwrócą uwagę odbiorców, a dodatkowo nasze zdjęcia zostaną poddane profesjonalnej krytyce. Strona umożliwia też katalogowanie swoich zdjęć w albumy i zarabianie na sprzedaży odbitek za pośrednictwem 12 firm partnerskich. "
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6 obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Mnie wystarcza prosta galeria z szablonem w Adobe Portfolio - dość prosto się przy tym dłubie, po pierwszej rozkminie co i jak Miejsce oczywiście reglamentowane planem Adobe CC, ale jak już płacę abonament, to czemu nie korzystać! Warto spróbować mz.
od pewnego czasu chodzi za mną, by utworzyć własną stronę internetową. Niestety poza naprawdę prostymi podstawami nie ogarniam tematu, wiem, że jest coś takiego jak wrodpress, nawet ściągnałem, ale zupełnie nie wiem co z tym dalej robić; pobawiłem się jeden wieczór w google sites oraz trochę posiedziałem na wix. Piszę o tych dwóch ostatnich, bo to w miarę byłem w stanie ogarnąć.
Moja strona miałby być przede wszystkim galerią moich zdjęć, z jakimiś tam tekstami (np. poradniki, jakieś relacje) i w zasadzie tyle. Nic szczególnego. Tak, by istnieć w sieci.
Przyznam, że wix jest dla mnie dość przystępny, ale zastanawiam się czy jest sens się w to pchać. Z tego co wyczytałem w miarę konto bez reklam to jest koszt jakieś 600 PLN rocznie, jestem w stanie to ogarnąć, ale czy jak załóżmy jakoś się rozwinę to czy za jakiś czas ten wix nie będzie mnie ograniczał?
Z kolei google sites to chyba za proste.
Podpowiedzcie proszę, zasugerujcie może jakieś inne ciekawsze rozwiązania. Konkurować z Wami nie będę
Do Twojego opisu najlepszą opcją byłby wordpress z jakimś fajnym dodatkiem do przeglądania zdjęć plus prosty blog. Koszt takiej strony to ok 1000zł plus 20 dolarów na galerię. Pożniej płacisz raz w roku za domenę i serwer. Zyskasz to, że zrobi to ktoś za Ciebie. Doda meta opisy, zoptymalizuje pod telefony i google. Wytłumaczy Ci obsługę i powie co i jak. Strona nie będzie na poziomie szablonów z squrespace czy wix, ale tam cała masa ciekawych rzeczy nie ma polskich znaków w tekstach. Zresztą zrobić coś dobrze wyglądającego tam wymaga czasu i trochę wiedzy no i kosztuje.
Ja miałem porfolio na viewbook przez wiele lat. IMO mega fajne, super łatwe w obsłudze portfolio, ale bez prawdziwego bloga. 19 dolców co miesiąc. Teraz mam na WP i płacę 150 zeta rocznie plus jednorazowo koszty postawienia strony. Zysk? Brak opłat miesięcznych oraz zwiększona widoczność w google. Wiem co i jak teraz. Minusy. Nie mam bladego pojęcia co i jak, by taką stronę od podstaw zrobić.
Komentarz