Pokaż wyniki od 1 do 10 z 961

Wątek: Canon EOS RP

Widok wątkowy

  1. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Spekulacje i plotki na temat nowości Canona? [bezlusterkowce] ;)

    Cytat Zamieszczone przez canon5dClassic Zobacz posta
    Można mu zarzucić dynamic range rodem z 2008 roku:
    https://www.photonstophotos.net/Char...ony%20ILCE-7M3

    Matryca Sony całkowicie go deklasuje, nie wiem jak ludzie coś takiego kupują, to ma matryce jak w starym 6d mark1, wykres się pokrywa z tym od 6d i w recenzji też pisali że to ta sama matryca

    gdybys wiedzial jak to dziala to pewnie nie dramatyzowalbys.


    jak to jest, ze ogladajac dzisiaj zdjecia robione przed 10 - 12 laty np za pomoca 20d albo popularnych wowczas hybryd w zasadzie na ekranie widzimy obraz o porownywalnym zakresie tonalnym co ze wspolczesnych aparatow ?
    trudno rozroznic . Owszem sa spore roznice ale w zakresie poziomu szumu, iso , ale nie przenoszonego zakresu tonalnego.

    wowczas mierzono w aparatach ok 5 - 6 EV , dzisiaj ok 12 - 15 .

    To nie jest tak , ze zdjecia z tamtego okresu przenosza 2 razy mniej tonow , to nie sa roznice zdecydowane.


    odpowiedz jest znana, choc nie wszystkim .
    Poniewaz obiektywy Maja MTF mniejsze od 1 czyli Kontrast obrazu z obiektywu na matrycy jest mniejszy od kontrastu sceny , wiec zakres tonalny obrazu na powierzchni matrycy jest mniejszy od zakresu tonalnego sceny .

    Mozna sie zdziwic jak znacznie.

    tutaj odpowiedni wykres :Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mtf34.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	163,5 KB
ID:	5071

    dla niskich czestosci przestrzennych , gdzie mtf = 0,99 ( dla wyzszych czestosci jest MTF znacznie nizsze, tzn dynamika sceny na obrazie ( na powierzchni matrycy) Spada znacznie mocniej) Scene o rozpietosci tonalnej 14 ev obiektyw transponuje do sceny o rozpietosci tonalnej na matrycy = 7,6 ev.

    zakres tonalny matrycy np 12 ev nie bedzie w ogole potrzebny ani wykorzystany.

    przeciwnie moze sie okazac ze na matrycy 8 EV otrzymamy lepsze odwzorowanie niz na matrycy 14 EV

    jesli mamy przetworniki D/A 14 b dla matryc o dynamice wejscia 8 ev i 14 ev to dla pierwszej matrycy zostanie zapiasany obraz w rozdzieloczosci ( dynamika wyjscia ) 15564 tonow/Kanal , zas na matrycy 14 ev zostanie zapisany w rozdzielsczosci 8894 tonow / kanal - mimo matrycy o wyzszej rozpietosci tonalnej , gdyz zostanie wykorzystany tylko czesc zakresu tonalnego jaki moze zapisac matryca. obraz bedzie zapisany gorzej ( nisza dynamika wyjscia ) .


    stad roznice w zapisanym zakresie tonalnym przez matryce wspolczene wcale nie sa ok 2 razy wieksze , choc ich dynamika wzrosla w stosunku do matryc starych niemal dwukrotnie. Decyduje jakosc obrazu na matrycy . czyli jego rozpietzosc tonalna - to jest waskie gardlo - MTF.

    na tym forum w sasiednim watku pokazane byly zdjecia z wycieczki , robione raz za pomoca c6d , innym razem za pomoca R . Zdjecia subiektywnie z c6d byly lepsze , to oczywiscie takze kwestia obrobki , ale nie bylo tak , ze R zapisal cos , czego nie zapisalaby matryca c6d.


    owszem sony ma lepsze matryce , ale ciagle za pomoca starych c5 , mk2 , c6 robi sie dokladnie tak samo dobre zdjecia jak to uznawano przed 10 - laty i w zakresie tonalnym sa porownywalne ze wspolczesnymi.

    Jak wspomnalem duza roznica w zakresie szumow na wysokich ISO - tutaj mozna mowoc niemal o przepasci , ale nie w zakresie odwzorowania tonalnego.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •