https://www.dpreview.com/reviews/ima...68541820873428
Największe różnice w wyciąganiu z cieni są w canonie zwykle do iso 640-800. Od 800 wzwyż krzywe się schodzą i różnice są minimalne.
https://www.dpreview.com/reviews/ima...68541820873428
Największe różnice w wyciąganiu z cieni są w canonie zwykle do iso 640-800. Od 800 wzwyż krzywe się schodzą i różnice są minimalne.
Ostatnio edytowane przez technik8pl ; 02-03-2019 o 14:47
3xEos R | 16-35L 2.8 III | 16-35L 4 IS | 24 1.4 art |35L 1.4 II | 50 1.4 art | 50 2.5 MACRO | 85L 1.4 IS | 85 1.4 art | 135 1.8 art | 70-200L 2.8 IS II | 70-300L 4-5.6 | 6x430ex rt III |
Zastanawiam się nad rożnicą w ziarnie i kolorach między 6D II a EOS R..
Pozdr.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 03-03-2019 o 00:24 Powód: bez nachalnej autoreklamy proszę.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 03-03-2019 o 00:25 Powód: usunięty link z cytatu
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
O obiektywach wiem prawie wszystko
3xEos R | 16-35L 2.8 III | 16-35L 4 IS | 24 1.4 art |35L 1.4 II | 50 1.4 art | 50 2.5 MACRO | 85L 1.4 IS | 85 1.4 art | 135 1.8 art | 70-200L 2.8 IS II | 70-300L 4-5.6 | 6x430ex rt III |
Portrety pod światło też ciągniesz baracketingiem ???
Bo ja widzę różnicę, że w ciemnym pokoju stosując bracketing i statyw zrobiłbym jedną fotę a z IBIS i matrycą o większej rozpiętości tonalnej robiąc foty z ręki mam na gotowo dobre foty, gdzie wszystko jednym ruchem wyciągnę z cieni.
A7 II światło zastane z okna w ciemnym hotelowym pokoju - fota z ręki (Sigma 50 1.4)
A Ci zaje...ści fotografowie nie upośledzeni umysłowo, którzy ogarniają światłomierz noszą ze sobą wszędzie statyw, stosują bracketing przy fotach i później siedzą po nocach składając foty. Faktycznie tygrysyMy to małe kotki przy onych fotografach.
BTW - uwielbiam canona za ergonomię i kolory, ale cenię czyjś oraz swój czas i dlatego nie bardzo mi się chce biegać z canonem ze statywem jeśli starym aparatem sprzed kilku lat zrobię to szybciej i lepiej. Jestem realistą i sceptykiem oraz typowym użytkownikiem i z pewnością nie jestem fanboyem żadnej f-myPisałem już wcześniej, że RP z matrycą z A7 II by mi wystarczył.
Ostatnio edytowane przez candar ; 02-03-2019 o 18:32
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Lepiej pewnie tak, szybciej pewnie nie.
PS. to naprawdę nie chodzi o to, żeby się przerzucać argumentami. Ale przy takich zdjęciach, jak właśnie pokazałem, wystarczy jeden RAW, żeby zrobić z niego fajny użytek. Canonem musiałbym robić faktycznie 2 naświetlenia i to sklejać. Naturalnie, duża część zdjęć jakich robię nie wymaga takiego forsowania, zwłaszcza w reportażu, ale w plenerze naprawdę wolę robić zdjęcia Soniaczem niż Canonem.
Tutaj jeszcze jest before i after.
crop 100% z rozjaśnianego fragmentu:
oraz analogicznie z 6d2, czyli podobno ta sama matryca co w RP.
![]()
Ostatnio edytowane przez Cichy ; 02-03-2019 o 18:41
O obiektywach wiem prawie wszystko
I wystarczy Canon tylko inny.
Dokładnie z powodów podanych przez Ciebie nie kupiłem 6DII a kupiłem R.
Obrazek obrabia się łatwo, szum przyjemny, analogowy:
https://www.canon-board.info/threads...=1#post1387311
Crop 1:1 dla porządku:
![]()
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200