Ostatnio edytowane przez candar ; 27-10-2019 o 11:20
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
@tomfoot, no i skarcił Cię znawca
@candar. Bardzo mnie to wzrusza, że z taką dbałością edytujesz fragmenty postów dotyczących mojej osoby. Najpierw byłem tylko znawcą oświetlenia, teraz jestem znawcą wszystkich systemów. W pierwszej wersji miałem bliżej nie definiowany problem, teraz mam rzekomo problem z twoją osoba. Strach pomyśleć kim się stanę za godzinę, jak ten tekst się jeszcze bardziej rozwinieZajrzę wieczorem, przeczytam ostateczną wersję. Miłego dnia
![]()
Sprzęt - dekielek z przyległościami.
Fumare humanum est!
Mała poprawka co do onego "skarcenia"to nie są zdjęcia dla mnie i całe otoczenie ma być widoczne. Ale Ty oczywiście wiesz zawsze lepiej
Również życzę miłego dnia, udanych zdjęć i dobrego światła!
--- Kolejny post ---
@robertskc7 Nie będzie światła "pokierowanego" w miejscu, które ma wiele różnych źródeł światła. To nie jest zdjęcie dla mnie i celem jest nie perfekcyjne oświetlenie modeli ukierunkowanym światłem z "błyskotek", ale pokazanie i oddanie charakteru miejsca z jego naturalnym (sztucznym) oświetleniem i widokiem za oknem. Gdybym chciał pokierować światłem to zrobiłbym zdjęcia w studiu albo w plenerze.
Ostatnio edytowane przez candar ; 27-10-2019 o 11:47
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
To Ci się to nie udało moim zdaniem. Ciasno, facet w centrum odbiera całą uwagę. Ani klimatu, ani charakteru. Studyjna ustawka bez lampy - tak to odbieram. Gdyby to było dalej, szerzej, pod innym kątem, a ludzie byli by zajęci sobą ( bardziej reportażowo) a nie pozowaniem, to wtedy tak, a tak to nie czuję tego.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
To może już skończmy ten OT....
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Chociaż w sumie to takie zdjęcie na ulotki reklamujące burdel, wkładane za szyby samochodów faktycznie wystarczy.
Beznadziejne te argumenty. Ktoś pokazuje co daje wyciąganie cieni a ortodoksi jak zwykle mają argumenty typu modelka źle sie uśmiechnęła. Jak brak argumentów to trzeba napisać cokolwiek złego o zdjęciu, by mieć ostatnie słowo?
To nie jest kwestia bezlustro vs lustrzanka, tylko kwestia DR matrycy. Czego dowodem są np. produkty firmy Nikon, gdzie matryce w lustrzankach mają też duże DR. Takie samo DR w bezlustrach jak w lustrzankach. Zresztą u Canona tez jest tak, DR w lustrzankach i bezlustrach jest podobne, z tym, że niestety słabe.
Dla odmiany uwaga na boku co do tego fragmentu:
Oświetlenie błyskowe by było płaskie gdyby użyc jednej lampy na aparacie. Tego nikt nie zaleca. Tutaj jednak byłby problem z ustawieniem lamp, szczególnie z kontry. Gdzie postawić tak, by nie było widać lampy? I problemem by było oparcie kanapy. Na głowy (włosy) padnie światło z tyłu, ale na ciała już nie. Co prawda głowa (twarz) jest najważniejsza, ale nie da sie tego oświetlić idealnie. Trzeba by było inaczej ustawić ludzi/meble.
I kolejna uwaga - trochę tu dziwi zarzut o płaski błysk w sytuacji gdy zaprezentowane zdjęcie też nie pokazuje "trójwymiarowości".
3 lampy, 3 statywy, 3 softboxy szybkorozkładalne albo parasolka z dyfuzorem to razem poniżej 10 kg i to się zmieści w bagażniku samochodu kompaktowego. Nie potrzeba ciężarówki.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 27-10-2019 o 12:47
Jacku dziękuję. Uwierz mi, mam kilka statywów pod tła i są to duże 260 cm o wadze 2 kg jeden. Do tego 3 lampy studyjne po 2,5 kg = to już mamy prawie 14 kg. Do tego modyfikatory oraz sprzęt foto i lekko licząc będzie ca 20 kg.
Kwestią nie jest to, czy "to się zmieści w bagażniku samochodu kompaktowego", ale konieczność przeniesienia tego samemu 300 metrów i wejścia z tym na 7 piętro. Rzeczywistość naprawdę nie jest taka bajkowa jak się może to wydawać.
Ostatnio edytowane przez candar ; 27-10-2019 o 16:46
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
7 piętro oznacza windę, a na czas wyładunku można stanąć pod budynkiem.
Ciągle nie mogę pojąć, jak niby doświadczeni fotografowie piszą ciągle o konieczności prawidłowego naświetlenia stawiając to w kontrze do dużego DR. Owszem, jedno z drugim jest powiązane. Ale jeśli scena ma większe DR to oprócz prawidłowego naświetlenia (nie mozna prześwietlać by nie zabić bieli!!!) trzeba rozjaśnić detale w cieniach, a w tych cieniach musi być informacja o kolorze. Proste jak konstrukcja cepa, a jakoś niektórzy nie moga tego pojąć. Nawet jak się udowadnia to dając zdjęcia robione aparatami z matrycami z dużą i małą DR (m.in. cichy dawał w jakimś wątku z Canona i Sony).