Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
Waski zakres tonalny matrycy niekoniecznie jest wada , w pewnych warunkach jest zaleta.
Idealna sytuacja jest traka jesli zakres tonalny sceny jest zblizony do zakresu tonalnego matrycy.

dla scen o niskiej rozpietosci tonalnej , rzedu paru EV ( mgla , szaro , buro , ponuro ) - a takie nie sa wyjatkiem - matryca o mniejszym DR raczej bedzie lepiej obrazowac Scene.
Potwierdzam.

Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
dobre doswietlanie lampa blyskowa wcale nie jest takie latwe . przewaznnie jest to natychmiast rozpoznawalne i daje nienaruralne oswietlenie , jesli tego sie nie opanuje do perfekcji. Problem barwy swiatla , czesto zmiennnej w lampach blyskowych w zaleznosci od swiatla otoczenia - to widac natychmiast jako zbyt zimne doswietlenie.
Co do rozpoznawania błysku. Najczęsciej tak, ale .. to nie musi być wadą. Gdy jest szaro kolor jest wyprany. Gdy dobrze sie ustawi światło zdjęcie jest atrakcyjniejsze (wysycony kolor itd). Gdy sie robi w ostrym słońcu cienie są ostre i wyciąganie cieni tego nie zmieni. Blenda razi modelki. Błysk nie.
Niektórzy błyskają prawie zawsze, nawet jeśli scena ma dobry kontrast ("normalny" DR). Po prostu mają wtedy światło z tego kierunki z jakiego chcą/potrzebują.
Są folie na lampy zmieniające kolor światła.