1 i 2 - jak fotografujesz ptaki w locie szkłem 70-200 (nawet bez IS) to stosuj panning (obiekt jest ostry, a reszta kadru dynamicznie rozmyta, przez co otrzymujemy wrażenie ruchu) -> https://www.fotopolis.pl/warsztat/po...obic-to-dobrze Zdjęcia będą ciekawsze, generalnie zawsze warto rozmyć tło przy obiektach w ruchu ciągnąć szkłem za obiektem - proponuję poćwiczyć. Generalnie to ptak jest zazieleniony - poprawiłbym WB.
Moja poprawka Twojej foty tak na szybko, aby pokazać o co chodziPrzy panningu nawet jak skrzydła będą poruszone wyjdzie to na dobre w efekcie końcowym, bo skrzydła ptaków podobnie jak śmigła i łopaty wirników w śmigłowcach lepiej wyglądają poruszone niż zamrożone bez ruchu
Tak więc czasy naświetlania w dół
Twoje parametry przy tej focie to akurat dokładnie zaprzeczenie tego co powinno być - czyli czasy ca 1/30-1/100 sec
5,7 - ale po co to pójście w seppię. 4 i 6 dużo lepsze la natural![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 03-02-2019 o 13:23
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Dlatego dałem 2 wersje ,bo ten antyk look też mi się podoba ,a że często idę w zła stronę to lepiej poddać ocenie.Wiec dzięki wszystkim za pomoc i rady.
Old but gold
Rozumiem, że wo;iszAle samo wysepiowanie foty nie polepsza jej odbioru
Potrzeba trochę więcej pracy w to włożyć
Tak na szybko:
Inspiruj się dobrymi zdjęciami i techniką![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 03-02-2019 o 13:33
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Na focie nr 4 dodam, że złapałeś piękne światełko i tak trzymać![]()
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Przedemną daleka droga ,bo dopiero poznaje się z Lightromem. Użyłem tak naprawdę b&w antique LR serii 3. Dodałem trochę winiety i trochę pogmeralem w suwaczkach. Program ma ogromne możliwości ,ale trzeba najpierw go dobrze poznać i wiedzieć w jaki sposób chce się osiągnąć swoją wizję. No i trzeba to zrobić jeszcze dobrze hehe.
A co do konia to nie była najlepsza pora dnia ,bo światełko pomiędzy 12:00-13:00 na otwartej przestrzeni to dramat na bezchmurnym niebie![]()
Old but gold
Osobiście to przestrzegam przed winietą (dla mnie zbędna maniera zbyt nachalnie eksponowana ostatnio) oraz przed "dziurą" HDR-owąPora dnia dobra jak każda inna - trzeba tylko wykorzystać dane światło. Wiadomo jednak, że dla pejzażysty istnieją tylko wschody i zachody słońca - złota godzina
Ostatnio edytowane przez candar ; 03-02-2019 o 17:59
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Gdybym wcześniej zobaczył powyższy wykres to nigdy nie kupił bym statywu, aby nigdy nie dotrzeć do skrajnego prawego punktu na osi odciętych.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com