Miałem ten sam dylemat
6d sprzedałem
6d2 jednak po testach nie kupiłem
Ogólnie to ..... wpadł w ręce N d850 i można rzecz że rozpocząłem nowy etap w życiu
Tylko może szkieł Canona szkoda....
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Miałem ten sam dylemat
6d sprzedałem
6d2 jednak po testach nie kupiłem
Ogólnie to ..... wpadł w ręce N d850 i można rzecz że rozpocząłem nowy etap w życiu
Tylko może szkieł Canona szkoda....
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Widze nie ja jeden łudzę się i czekam aż Canon zrobi coś przełomowego. Co najmniej tak jak przełomowy był 5D2.
Ach gdyby tak magicznie wszystkie moje eLeczki stały się kompatybilne z D850. Marzenie ściętej głowy, tymczasem używając m4/3 (małe, lekkie, szybkie, obrotowy ekran, filmy 4K, wifi) czy dronów DJI (zupełnie nowa perspektywa, mega soft, ogrom ficzerów) taka ramota jak 5D2 leży w dłoni jak młot z epoki kamienia przy drukarce 3D. Przepaść a najgorsze nie bardzo widzę na co niby mam go zamienić...
papa 5D2 | EOS R | RF 24-105 L IS NANO| Sigma 15 | EF 24 L II | EF 16-35 L II | EF 50 L |EF 70-300 IS II NANO | TS-E 24 II
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Teraz przełomy to cenowe. Canon, patrząc z perspektywy lat, to z 5D2 chyba zaskoczył sam siebie i bardzo starał się już tego nigdy nie powtórzyć.
Jeśli ktoś tak myśli to chyba nie bardzo rozumie co ten aparat zrobił z rynkiem. Połączenie FF i możliwości filmowania - wprawdzie prymitywnych ale jednak - można powiedzieć stworzyło podwaliny pod późniejsze sukcesy Sony, Panasonica serii GH, czy ogólnie a nie sprzętowo pod zupełnie nową jakość rejestracji obrazu. To 5D2 sprowadziło wysokojakościowe video pod strzechy. Dla mnie ten sprzęt to fenomen. I wielka szkoda, że firma z taką szklarnią nie pociągnęła tego trendu, oddając rynek praktycznie bez walki.
papa 5D2 | EOS R | RF 24-105 L IS NANO| Sigma 15 | EF 24 L II | EF 16-35 L II | EF 50 L |EF 70-300 IS II NANO | TS-E 24 II
Stworzyli serię C. Kwestia priorytetów. Czy im się to opłaciło nie wiem - chyba tak skoro się to ciągle rozrasta. Natomiast czy filmowanie w aparatach "robi sprzedaż"? Przykład Panasa i genialnego GH5 w parze z jeszcze lepszym GH5S pokazuje że śladową. Sony lepiej do tego podeszło.
Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 09-01-2019 o 05:07
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Panowie a jak trwałość migawki? Jak ma się 6d względem 5d?
Sam myślę przyszłościowo o zmianie na 5d Mark III lub 6d I można powiedzieć ,że to połowa ceny 5d z tym samym przebiegiem. No ale 6d to tylko centralny punkt AF jak to w życiu wszystkiego sie nie dostanie.
5d III i parę słoików
Ja rok temu miałem takie dylematy i wziąłem używkę 5d III i nie żałuję.
5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , N F-601, 801s , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , PROGRAM A, Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I i II obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Na twoim miejscu kupiłbym 5DIII. Będzie łatwiej się przesiąść, nawet klawiszologia taka sama jak w 5DII, a w 6-tce już jest inaczej. Kawał ciężkiej maszyny, pewnie trzyma się w rękach. A używki można za przystępną cenę już znaleźć.
Sam mam 5DIII i starsze 7D - obydwa są niezawodne i praktycznie bardzo podobne w obsłudze.