kiedyś stałem przed takim samym dylematem
70-2004LIS to ostre szkło miałem najpierw /4 potem /4 LIS
ja zdecydowałem się na 100-400 I - robię ze statywu często na 400mm i wyłączam stabilizację więc jakość stabilizacji (która jest największym problemem tego szkła) mnie nie rusza
przez moment miałem jednocześnie 70-200 4LIS i 100-400 LIS ale jak zobaczyłem ostrość 100-400 to sprzedałem 70-200 4LIS bo i tak nie miałem ochoty nosić obydwu - wynika z tego że mam inne szkło niż mmteam - bo moje nie jest "akceptowalnie ostre" czy "wystarczająco ostre" ale po prostu ostre
warto wyłączyć stabilizację (bo wariuje na statywie), włączyć wstępne podnoszenie lustra, podpiąć wężyk i mieć statyw i głowicę która to uniesie - polecam w ramach nabywania doświadczeń właczyć LV w takim zestawie i popatrzeć przez chwile na ekran
70-300 IS miałem wersję I ale ona "nie ma żadnego podejścia" do elek jak to mawiają u mnie na wsi, więc wersji II bym nie kupił bo moja wiara że to może być lepsze od 100-400 jest nikła, a dodatkowo jest za krótkie, takie szkła kupuje się aby je używać najczęściej na maksymalnej ogniskowej, a tam jest słabo w szkle budżetowym.