jakie ogniskowe, jaka swiatlosila?
z przyczyn technicznych uzywam od kilku miesiecy Tamrona 35/1.8 z manualnym ostrzeniem (AF mu pierdyknal i mi bylo szkoda kasy go naprawiac, bo po gwarancji). w 5D4.
daje to zupelnie dobrze rade. chociaz oczywiscie przy duzych dziurkach (f<2.8) no to jednak lepiej w LV i slepic na podgladzie.
z ta wyzszoscia bezlustra nad lustrem w tym zakresie... mam drobne zastrzezenia. uzywam rownolegle do 5D4 tez R10 i do tego mam np. manualny TTartisan 35/1.4. i powiem szczerze, przy klawiszologii R10 to jest g* nie robota. potrzeba dwoch knefli (wymagajacych diablo nieprzyjemnego zginania kciuka) zeby aktywowac powiekszenie 5x, a potem jeszcze kolejnego zginania kciuka zeby to wylaczyc. podejrzewam ze w R5/R6 da sie to juz normalnie ogarnac, ale pewnosci nie mam
wiele zalezy od tego na ile jasny jest obiektyw (lepszy widok w celowniku i separacja planow na pelnej dziurze), ogniskowa (przy dluzszych ogniskowych dzieki wiekszej separacji latwiej ocenic gdzie wypada plaszczyzna ostrosci) i na jakiej przyslonie docelowo robisz zdjecia (na pelnej dziurze kazdej jasnej stalki latwo sie "obsunac" z wzorowa ostroscia).
ja jestem prosty chlopak, to powiem tak: pobawisz sie chwile manualami i ci raczej szybko przejdzie. Canon projektowal to niestety tak, zeby mocno zniechecac do niepolegania na AF. jak sobie pod tym katem kupisz DSLR FF to tyle dobrego, ze zostanie ci fajny korpus natywny EF z pieknym duzym celownikiem i bardzo uzytecznym ISO 1600/3200. jak sobie kupisz do tego bezlustro FF, no to moze pouzywasz troche dluzej zanim dopadnie cie kompletny wk* na analnosc ergonomii, a potem zostanie ci fajny korpus z bardzo uzytecznym ISO 1600/3200 i z telewizorkiem zamiast celownika - jak powrot do czasow grafiki VGA dla kogos nawyklego do FullHD (w cropie, bo w pelnej klatce jest 4K)
ergo: moze poczekaj az ci przejdzie ten pomysl na szkla manualne? bedziesz mial mniej wydatkow, za oszczedzone pieniadze kupisz sobie cos fajnego