Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Lampa błyskowa - EOS 300

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2018
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Posty
    7

    Domyślnie Lampa błyskowa - EOS 300

    Witam wszystkich,

    czy któraś z nowych lamp błyskowych będzie działała z analogowym EOS 300? Na forum udało mi się znaleźć informację, że Speedlite 380ex będzie kompatybilna, jednak nie chce kupować kilkunastoletniej, używanej lampy za kilka stów. Wolałabym kupić coś nowego, żebym miała pewność, że trochę jeszcze mi posłuży. Jestem początkująca w fotografii i na tym forum, nie wiem na jakie parametry powinnam zwrócić uwagę, bo podejrzewam, że przez prawie 20 lat technologia poszła do przodu i nie wszystko może ze sobą dobrze działać (nawet jeżeli byłby to sprzęt od jednego producenta). Dajcie znać czy dobrze myślę. Dzięki!

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Lampa błyskowa - EOS 300

    380ex to 100-150zł, przy pewnej dozie szczęścia można znaleźć 430ex (2 generacje młodsza) za 150-200zł, lub 430ex II (jeszcze młodsza) za 200zł.
    Teoretycznie powinny działać wszystkie lampy zgodne z eTTL (łącznie z lampami firm niezależnych), jednak w praktyce pewnie najbezpieczniej byłoby wybrać Canona 430 III albo 600.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2018
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Posty
    7

    Domyślnie Odp: Lampa błyskowa - EOS 300

    Dziękuję bardzo za odpowiedź r_m.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2018
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Posty
    7

    Domyślnie Odp: Lampa błyskowa - EOS 300

    Wiem, że trochę głupio pisać pod sobą... Gdyby kogoś kiedyś interesował ten temat, to kupiłam YN 600EX RT i wszystko śmiga bez problemu.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar zdebik
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Londyn
    Posty
    4 046

    Domyślnie Odp: Lampa błyskowa - EOS 300