Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
ja sie poddaje...

co ma wspolnego:



z cala reszta dywagacji i uwag o pancernej budowie obiektywow, odpornosci wode/kurz?


caly watek wyglada jak miotanie sie kogos, kto cos tam przeczytal i po prostu chcialby sobie kupic troche wy* szpejow, a internety nawtykaly mu jak to bez obiektywow L nie da sie nic zrobic... a poza tym jak zwykle dyskusja od **** strony, bo wybieranie nakretki na obiektywy a potem za to co zostanie obiektywow.

70-200 to jest co innego w cropie co innego w pelnej klatce. zupelnie inne sa opcje zoomow spacerowych do cropa a do pelnej klatki. a w ogole to wszystko zalezy od tematow, ktore sie foci i upodoban... o ktorych kompletnie nic nie ma...
@akustyk, jest dokładnie tak piszesz, że czytam już trochę i rzeczywiście nie wiem co wybrać bo wybór jest duży i recenzje różne, a napisałem jasno, że jestem amatorem i nie znam się na sprzęcie, natomiast ważne dla mnie są pewne kwestie, które precyzyjnie określiłem i efekty, których oczekuję... masz też rację, że chcę bardziej wypasiony sprzęt, ale uwierz mi, nie po to żeby świecić nim na ulicy, a po to, żeby był wytrzymały, a foty po wydrukowaniu ładnie się prezentowały. Nie odwiedzam czerwonych dywanów i nie zależy mi na szpanie. Gdybym chciał zostać przy 18-135, (który był już czyszczony w serwisie dwukrotnie) nie prosiłbym o poradę bardziej doświadczonych Użytkowników, gdybym chciał mieć plastikową puszkę i nieszczelne tubusy, to zostałbym przy tym, co mam... dziękuję Ci za zaangażowanie, ale nie musisz poświęcać swojego czasu, jeżeli nie masz na to ochoty.

Co do kolejności, możesz zaproponować sensowne szkła i do nich sensowne puszki - nie ma to dla mnie znaczenia. Jest budżet i są preferencję, nie bardzo widzę jak to poskładać inaczej...

--- Kolejny post ---

Cytat Zamieszczone przez CYNIG Zobacz posta
Używałem kiedyś 70-200/4 w wersji bez IS i szczerze mówiąc jeśli ma służyć głównie do podróży to nie warto go wymieniać na 70-200/2,8. Większa jasność niestety jest okupiona gabarytami i masą.
i jak brak IS wpływał na efekty? było ciężko na końcu zakresu?
Co do wagi - oczywiście wiem, zostaje zatem 70-200/f4 - pytanie czy dopłacić do IS