niedawno pisałem - europa wrzesień miejsca fotograficzne - manarola widziałem dwa sony jeden byl w posiadaniu fotografa ślubnego robiącego hurtowy plenerek na dwie albo nawet trzy pary, drugi wiedczorkiem robił krajobraz a reszta to smartofony smartofony i sporo lustrzanek (kilkadziesiąt) różnych - fullfrejmów było sporo, dolomity - mnóstwo lustrzanek (dwie wycieczki japończycy i chyba koreańczycy - praktycznie same fulfrejmy i tona szkła) smartofony sporo ludzi, pena jednego widziałem i jedną A7II - gadałem z wlaścicielem pokazywal zdjęcia ale głownie na smartofonie i były świetne, toscania - ominęło mnie focenie z dużymi grupami (na szczęście) ale przy cyprysachsporo lustrzanek (dwie grupy warsztatatowe z instruktorami
) i dwie osoby co się w kadr wpier.... znaczy właziły - oczywiście rodacy - przecież wszyscy chcą ich mieć na krajobrazowym zdjęciu.
Ostatnio edytowane przez mirror ; 29-11-2018 o 20:20
Jeżeli chodzi o Europę to mam w sumie podobne doświadczenia.
Natomiast podzielę się jeszcze dwoma spostrzeżeniami - w Stanach zagadałem z kilkoma właścicielami luster FF (dwóch w sumie było ze mną na wypadzie, więc trudno było nie zagadać) i trochę żeśmy sobie pomacali puszki ;-) Reakcja na A7R3 była w sumie prawie zawsze podobna - "ale to jest małe" i "********y AF". Może dlatego, że byli to posiadacze 6D, 6D2 i 5D4 i jakiegoś Nikona (nie rozpoznaję). Z resztą moja reakcja w druga stronę była podobna (w sumie to już ze 4 lata żyję bez lustra) - czyli "ale to wielkie", "ale fatalny AF" no i może dodam "jak oni potrafią żyć z tym wizjerem...". Co do AF-a to oczywiście nie chodzi o skuteczność co liczba punktów i ich ułożenie. Praktycznie każde ujęcie trzeba przekadrowywać po złapaniu AF-a, a wizjer poza tym że jest jasny to jakby nie daje nic więcej - choć wiem, że to czyste gadżeciarstwo z mojej strony. O matrycach nie gadałem, bo kogo by to obchodziło - szczególnie, że prawie wszyscy przyznawali się że walą JPG-i (a wtedy to i różnica 4EV w DR nie robi różnicy...)
Druga sprawa to faktyczne zderzenie faktów "posiadam lustrzankę" i "umiem robić niezłe zdjęcia" - niestety tutaj nie wyszło najlepiej. Sprawdzałem to prostym testem (wcale nie intencjonalnym). Po prostu prosiłem, żeby ktoś zrobił mi fotkę - w końcu jak jesteś sam na wypadzie to zależy Ci, żebyś miał też jakieś swoje zdjęcia. No i niestety 95% twórczości jest do wywalenia. Albo głowa wystająca z dołu kadru (bo cała góra miała się zmieścić) albo kompozycja w stylu weź lupę to siebie zobaczysz, grunt że widać cały most. Najlepsze zdjęcie zrobił mi posiadacz ajfona, który odwdzięczył się za to, że ja mu zrobiłem potrecik jego telefonem...
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
normalne - daleko posunięta specjalizacja landszafciarska - też nie przepadam jak mi ktoś gitarę zawraca jak tworzę- a małżowinka jak chce mieć pamiątkowe zdjęcia to bierze sobie swój aparat, raz robilśmy z kumplami "zrób mi fotkę na facebooka" na morawach (bo ktoś stwierdził że miejscówka się nadaje) było śmiesznie bo nikomu się nie chciało długich tele zmieniać na coś normalnego i ciągle padały hasła "stań ... trochę dalej proszę" ale fotki wyszły zupełnie ok separacja rozmycie prawie jak w dobrej portretówce, a posiadacz ajfona pzyzwyczajony do normalnego kąta
, co do specjalizacji to ostanio popularne portale pokazują np. ślubnego co zrobił zdjęcia gór na wycieczce w górach - i co i nico zdjęcia jak zdjęcia - średnia strefa stanów średnich - moja małżowinka takie same zrobi a czasem nawet lepsze
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Niestety tak to wygląda. prowadzę kursy, robie plenery. To jaki kto ma wypasiony sprzęt to kwestia kasy, a nie umiejętnosci. Nie zakładajcie, że ludzie maja dużo aparatów X bo sa one "najciekawszym wyborem". To raczej kwestia reklamy marki, umiejętnosci sprzedawcy itd. Tak to wygląda.
Dokładnie. W takim kierunku ten rynek dąży. Dla przeciętnych wakacyjnych pstrykaczy oferta jest za droga, profesjonaliści mają to w dupie, bo im sprzęt kupuje firma i zapłaci ile kto zechce, tak więc zostaje rynek bogatych fanbojów, którzy kupią bo wierzą w marketing, że ich marka jest najlepsza. Nie dotyczy to z resztą tylko rynku foto.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
W sumie to jest złożenie/wypadkowa trzech "rzeczy" , (według mnie) w kolejności :
1.
- umiejętności fotograficznych,
- aktualnego nastawienia/nastroju/chęci
- pomysłu na zdjęcie
2.
- znajomość możliwości sprzętu
- umiejętności wykorzystania możliwości sprzętu
3.
- możliwości posiadanego sprzętu
które są decydujące zarówno o jakości zdjęcia jak i zadowolenia ze robienia tego zdjęcia
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 30-11-2018 o 11:46
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Sony A7iii vs Canon EOS R vs Fujifilm X-T3 (Backlight Portraits)
https://www.youtube.com/watch?v=mANQVayUunM
Canon EOS R
35mm F1.4 L Mark ii
Fujifilm X-T3
Fujifilm 35mm F1.4
Sony A7iii
Zeiss 35mm F1.4
Od siebie dodam, że EYE AF bardziej mnie przekonuje w A7III i X-T3, ale to sprawa indywidualna.
No i bez sensu ustawienie C1 Provia w X-T3 bo powinna być ustawiona do portretu Astia (a przynajmniej ja taką preferuję)
Ostatnio edytowane przez candar ; 29-11-2018 o 23:05
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
@candar - tup powinien załączyć kilka rawów ze zdjęciem colorcheckera dla każdej puszki.