Moja CaroLina
No i?
Ale nie wiesz, czy ów gość przez uprzednie kilka dekad fotografował pejzaże i ludzi w profesjonalny sposób a teraz przerzucił się na ptactwo?
Prosty przykład - znajomy po 20 latach spełnienia się w fotografii portretowej i pejzażowej wrócił do foto-ptactwa kupując w tym roku R5 + RF 600 mm f/4 L IS USM Znajomy może pisać, że jest amatorem, ale znam jego foty i poziom techniczny zdjęć to górna półka.
Jakieś pytania?
Ostatnio edytowane przez candar ; 23-10-2023 o 12:28
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
O, fajnie mieć takiego kumpla.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Normalka mam kumpla w podobnym wieku - kupił 600/4 na ptaszki oczywiście - na takie hasła odpowiada pytaniem "to kiedy mam kupować? na co mam czekać?" - wiem, forum doradziłoby mu budżetowe 100-400, może nawet kundla coś tam 600 - robiłby te zdjęcia, zmieniałby te budżetowe obiektywy na mniej budżetowe, a potem na systemowe ale nadal budżetowe i zastanawiałby się czemu zdjęcia tak do ..py wychodzą, wydałby sporo kasy na zmiany optyki i podróże, a zdjęcia byłyby takie sobie - ludzie w pewnym wieku nie mają już czasu na testowanie optyki, chcą po prostu robić zdjęcia, a nie zastanawiać się gdzie jest ostrość na zdjęciu? (podam odpowiedż na ostatnie pytanie - ostrość na takim problematycznym zdjęciu robionym wspaniałym budzetowym obiektywem z plastikowymi soczewkami jest wszędzie czyli nigdzie). Podsumowując uważam że to dobry sprzęt do nauki fotografii ptaków.
Ostatnio edytowane przez mirror ; 23-10-2023 o 18:09
EOS 3, 5D, R5
W punkt! Dokładnie o tym samym pisałem kilka postów wcześniej https://www.canon-board.info/threads...=1#post1455200
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
to kwestia takiej delikatnej równowagi - jest kilka czynników - moim zdaniem najważniejsza jest optyka im mniej plastiku w szkle tym lepiej, następnie korpus, a na koniec umiejętności fotografa te w zasadzie są nieistotne, a przy możliwościach współczesnych bezluster firmy C jeszcze bardziej nieistotneco do sprzętu to miałem kiedyś taką cropową lustrzakę z amatorskiej półki naszej ulubionej firmy - zdjęcia loteria, w dobrym świetle i z dobrą optyką jeszcze to jako tako działało ale przy gorszym świetle lub budżetowej optyce to co pisałem ostrość wszędzie czyli nigdzie, zmieniłem na 6D czyli nadal amatorski korpus z jednym punktem af
i problemy się skończyły - system odzyskał możliwość ustawiania ostrości
.
EOS 3, 5D, R5
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.