Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
Jak nie ma, jak ma? Separacja planów wynikająca z dużej odległości drugiego planu ma wpływ, ale separacja ze względu na GO nie ma wpływu? Pokrętne.
Ja wyraźnie rozdzieliłem kwestię plastyki od kwestii separacji planów i nie pisz, że mieszam jedno z drugim, jakoby ta separacja raz pomagała, a drugi raz nie.

Plastyka ogólnie sprowadza się do wizualizacji przestrzenności przedmiotów trójwymiarowych za pomocą umiejętnie dobranych przejść tonalnych uzyskiwanych odpowiednim oświetleniem, aby nie były one ani zbyt miękkie, ani zbyt twarde, bo to spłaszcza przedmioty. Zdjęcia plastyczne mają szeroką rozpiętość półtonów w pełnej gamie.

Separacja planów często w ogóle nie ma wpływu na plastykę obrazu- o ile ma jakikolwiek, a zdjęcia Magdaleny Hołubowskiej podane przez @candar są tego dobitnym przykładem, bo są tam obrazy niesamowicie plastyczne, a o żadnej separacji planów nawet mowy nie ma.

Akcentowanie głównego motywu przez separację planów to jest samograj, w którym obiektyw gra większą rolę, niż ten, co go używa i powszechnie powstają nic-nie-mające obrazy poza separacją planów.

Plastykę powinien umieć stworzyć fotograf wykorzystując światło zastane lub je modyfikując, lub używając umiejętnie światła sztucznego. Żaden obiektyw ani matryca same z siebie nie dają żadnej plastyki, a są zdolne do produkowania obrazów zupełnie jej pozbawionych, płaskich i bez wyrazu.