Ostatnio edytowane przez sv ; 12-11-2018 o 14:16
ja tez. bo oni wiedza co i po co wypuszczaja. i za ile powinni
marketingowo? zgodze sie. takie numerki nie robia wielkiej piany medialnej
jakosciowo? mnie osobiscie Z-ka sie najbardziej podoba z tych nowych bezlusterkowcow. bo te szkla sa w fajnym miejscu jesli chodzi o balans miedzy rozmiarem, jakoscia i (prawie) cena. czego o R 50/1.2 czy R 24-105 nie powiema i galkologia nie wydaje sie miec zadnych wypierdow jak R :/
pozyjemy, zobaczymy. ciekaw jestem ile osob wroci z A7-mek do Canon i Nikona. nie z onanistow sprzetowych, ktorzy sie na kazda nowosc rzuca, tylko z pragmatycznych uzytkownikow, ktorzy umieja ocenic czego potrzebuja i co powinni kupic. biorac pod uwage jak Sony sie "przylozylo inaczej" do ergonomii Alf i ich bezproblemowe obslugi, nawet takie cos jak EOS R moze okazac sie wygodniejsze w obsludzei adapter do EF w komplecie ma firmowy
![]()
na razie nia ma aparatu, wiec nie ma o czym dyskutowac
moze i tak. ja probuje w M znalezc sensowny system dla zaawansowanego amatora (bo kupilem go zestawem M5 + 32/1.4) ale w zasadzie nawet w najbardziej wypasionym korpusie M5 jest tak w cholere DNA z Powershotow, ze mozna sie zaplakac jak dalo sie tak sp* cos, co mogloby byc fajnym drugim aparatem![]()
natomiast jesli mowimy o sprzedazy M50-tek i M100-tek... to umowmy sie, ze powodem dla ktorego ludzie wybieraja te korpusy w sklepie jest nie tyle oferta obiektywow czy tychze jakoscco bardziej skojarzenie nazwy Canon z tymi bialymi lufami na zawodach sportowych
tu sprzedaje sie nie tyle sam produkt, co brand... :/ z punktu widzenia nie-Canoniera taki M50 nie jest jakos drastycznie lepszy od porownywalnych cenowo bezlusterkowcow
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Pytanie tylko czy w tym systemie to będzie miało taką siłę przyciągania? Watpię. Canon zrobił bodaj największe lustro FF z całej trójki i chyba to jest jasny komunikat że kompaktowość nie jest tu priorytetem. Może w przyszłości. Póki co przewiduję raczej kolejne jasne słoje, killery w zakresie jakości optycznej. To jest moim zdaniem główna przesłanka całego systemu - tak przynajmniej wynika z tego co mówią oficjele. Myślę że to może być tak silne że może doprowadzić do sytuacji jak kiedyś z 5D - wielu nie chciało ale i tak kupiło bo nie było alternatywy. Przyczyna techniczna była inna ale mechanizm ten sam.
I jeszcze jedno, biorąc pod uwagę nieustająco kurczący się wolumen sprzedaży - tanio już było.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Mały off-top; jak oceniasz to 32/1,4 (rozważam zakup)?
Taki pokaz siły i możliwości zawsze dobrze robi w początkowej fazie rozwoju systemu. Potem standardowe zoomy reporterskie. Nadzieję daje 35/1,8 IS macro, bo tania i dobra, ale jestem pewien, że od czasu do czasu Canon przywali takim szkłem, że buty spadną. Będzie o czym pisać na portalach branżowych i brylować w testach.
Ostatnio edytowane przez sv ; 12-11-2018 o 14:32
jeszcze nie oceniamczekam az wyprzedadza sie stare klamoty i wtedy sobie kupie 32/1.4. jak juze bee mial i sie pobawie, to cos Ci podesle
z sampli, ktore mialem okazje poogladac jest supcio.
to jest mis na skale naszych mozliwosci, i to nie jest nasze ostatnie slowo!
Jeśli sie jest monopolistą to sytuacja jest zupełnie inna niz gdy sie ma konkurencję. Na razie w Sony mogli nie dawać wszystkiego.
Z jednym może wyjątkiem, wszystko dali w A9, a teraz sporą część z tego dadzą do A7 mk4. Bo pojawiła sie konkurencja C i N.
Zawyżona cena - oczywiscie. Tak jak wszystkich nowości.
Co do przecietności szkieł. Hm, patrzyłes na MTF tych szkieł? To są/będą jedne z najostrzejszych obiektywów, krzywe wyglądaja lepiej niz Sigm ART. No i uważasz że 58/0.95 to szkło o przeciętnej jasności?
Szkła Nikona specjalnie mnie nie interesują, ale zacytuję Ci opinię fanboya Nikona (który wie o czym pisze):
"The Nikon NIKKOR Z lenses have been a disappointment at best, so I look forward to testing the Canon RF 28-70mm f/2L USM because it seems that Canon is taking the pro market seriously in terms of lenses, but Nikon is not, at least not yet."
Żródło: https://diglloyd.com/blog/2018/20181...nclusions.html
I jeszcze jeden cytat z tej strony;
"Nikon has nothing but consumer grade lenses as yet for the Z7, a terribly slow release schedule for new lenses, "
58/0,95 pominę milczeniem, bo z jednej strony chyba nie jest jeszcze dostępny, z drugiej strony robienie tego szkła bez AF to trochę bez sensu.
Ostatnio edytowane przez sv ; 12-11-2018 o 15:22
podkreslilem slowo, ktorego wariant powinien znalezc sie w pierwszym zdaniu. a nie w drugim.
prawda, premierowe szkla do Z nie sa dla profesjonalisty. a przynajmniej nie do profesjonalnego onanisty sprzetowego, ktory wyda kazda kase na nowosc jesli tylko bedzie sie mogl pochwalic cyferkami.
wariant "seems" powinien byc w pierwszym zdaniu. to ze pierwszy rzut Nikona nie jest dla Pro to niekoniecznie jest rozczarowanie. dla tych Pro pewnie tak, ale dla 99% innych fotografow (tych amatorow) juz nie musi byc.
a ze szklami do Z-tki jest ten numer co Jacek_Z napisal: one nie powalaja numerkami, natomiast MTF-y wygladaja kosmicznie (i bardziej adekwantnie do ceny niz gola cyferka f/1.8). to w praktyce moze byc bardzo sensowne. ile osob na tym forum woli 50 STM od 50/1.4, mimo "az" 2/3 mniej swiatla?![]()