Miłego dniamoja www
Zakładając, że technologia DPAF to dobry kierunek to Canon ma to już połapane. Sensor 30Mpix jest raczej udany. Wydaje się, że niedomaga soft i procesor. Gdyby to co jest działało zwyczajnie szybciej i pewniej to nie byłoby obiekcji co do R. Lepszy Eye-AF, wiecej fps, pewne śledzenie, brak cropa w 4K - co sprawy informatyki. A tą lukę można pokonać szybko.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
No nie do końca właśnie. Sensor to nie tylko DR czy poziom szumów ale również architektura umożliwiająca (lub nie) jego odpowiednio szybkie odczytanie. Crop w 4K i słabsze działanie AF-a może mieć również i z tym związek.
Takich spraw nie da się załatwić softem. Canon, owszem, zrobił postęp w zbliżeniu ADC do elementów światłoczułych czym prawie dogonił sprawę szumów/DR w downstream'ie natomiast architektura odczytu to kolejna lekcja do odrobienia. Chyba, że to już jest tylko nie potrafili wykorzystać.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Dokładnie. Biorąc pod uwagę obfitość patentów związanych z sensorami stacked, to Canon widzi w tym przyszłość (na dzień dzisiejszy taki sensor jest w Sony A9). Nie dalej jak parę dni temu np. wypłynął patent, w którym jedna z warstw "składa" obraz z połówek dual pixeli, a druga zajmuje się "wyliczaniem" AF.
Nie jestem pewien czy taki sensor da się zrobić w technologii, której Canon używa obecnie do produkcji sensorów. Z tym, że ewentualny problem w tym momencie sprowadza się raczej tylko do odpowiedniej decyzji budżetowej. A wiadomo, że w Canonie wyciskają cytrynkę do końca
Nad takimi sensorami pracuje też Nikon, zdaje się razem z TowerJazz, a pierwsze efekty będą w 2020.
Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 05-11-2018 o 22:24
Widzieliście już? https://youtu.be/EMfCDujQywY
Moim zdaniem, to jest trochę esencja tego co się dzieje na forach ;-)
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Canon EOS RP + 50/1.8 RF
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Nie tylko. W dużej mierze kwestia przyzwyczajeń. Odkąd praktycznie przestałem fotografować Canonem, to kolory Sony mniej już mnie drażnią, a Canona zaczynają budzić coraz większą irytację. Podobnie jest w przypadku obiektywów. Od kiedy fotografuję nowszymi L-kami, to kolory ze starszych stałek (135, 200 i 400) przestały mi się podobać...
Innymi słowy jak robiłem zdjęcia Canonem przez x lat, to trudno, żeby mi się potem Sony od razu podobało.
Podsumowując: jestem umysł ścisły, więc jak mi się coś podoba, to przez reminescencję
P.S. Do filmiku TN się nie odnoszę, szkoda mi czasu po prostu na oglądanie, nie żebym miał coś naprzeciwAle ogólnie, to dłużyzny są...
Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 06-11-2018 o 23:37
Dziś oglądałem ten filmik i... na podstawie jednego zdjęcia ogłaszać takie brednie... Pole do popisu też jest, WB różnie łapie a i godzinė można wybrać w której zrobić to ujęcie. Nagle może się okazać, że to iphone robi najlepsze kolory.
Nie było to jedno zdjęcie a cała seria, ale mniejsza o to, cały ten color-science to są brednie. Jak się robi w RAW to nie ma to najmniejszego znaczenia.
Dla mnie zdecydowanie ciekawsze było to, że użytkownicy Canona są jeszcze bardziej skłonni niż użytkownicy Sony do zmiany zdania tylko pod wpływem podpisu pod zdjęciem brzmiącego "Canon" i odpowiednio "Sony" - akurat tutaj stanowczo spodziewałem się czegoś innego.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork