Ten wątek i ostatnie strony dowodzą, że temat o samsungu wcale nie był taki zły.
Ten wątek i ostatnie strony dowodzą, że temat o samsungu wcale nie był taki zły.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
No i gratulacje, bardzo ładny zestawik!
To teraz jakiś spocik w okolicy czy coś, i można popracować nad "plastyką"![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Ładuje aku, ale na szybko-Jak ten aparat z 2018, to R5/6 co musza robić.
Tryb seryjny wolniejszy od R10, ale myślałem ze będzie gorzej. Sportowców na boisku nie robię, do przyrody powinno być ok.
O wiele lepiej leży w ręce- większy od R10, czuć jakby lepsze wykonanie ale może to być tez efekt masywniejszej obudowy, bo R10 przypomina serie xxxD, ten R mi zalatuje 50D.
Jak się naładuje ustawie ten dotykowy panel i wyjdzie w praniu jak się sprawdzi.
Na szybki pstryk- R10 na auto ISO wyskakiwał z 6400, R ustawił 400.
Jaka cena Luck?
Panowie, a ja mam pytanie laickie zapewne, ale jaka jest różnica między matrycą pełnoklatkową, ale taką która ma np 24mpix, 30mpix i 45mpix. Coś tam kiedyś czytałem o zagęszczeniu pikseli itp, ale jakie np ma wady i zalety taka 30mpix (jak ma R) vs matryca R6 z 24, a taka z R5 która ma 45mpix bodajże. I chodzi mi konkretnie o tą ilość pikseli, a nie, że "matryca z R, jest przestarzała względem R6 i R5, więc ona coś tam coś tam" :P konkretnie o ilość pikseli na matrycy FF.
Ostatnio edytowane przez mystek ; 18-01-2023 o 14:52
O Matko Boska!
Obiecuję, że wkroczę do akcji dopiero wtedy, gdy ktoś zacznie coś pieprzyć, co się ni kupy, ni .... nie trzyma
--- Kolejny post ---
Pudło na R10 z adapterem i obiektywem RF 18-45 jest większe, niż pudło na Sigmę 150-600CTo tak, jakby się ktoś pytał o ekologię
![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
W skrócie przy 45mpix i odpowiednio ostrym obiektywie w dobrych warunkach można uzyskać więcej detali na zdjęciu niż przy 24mpx niestety kosztem znacznie większego rozmiaru pliku, a co za tym idzie wolniejszą obróbką i szybciej kończącym się miejscem na dyskach do archiwizacji. Jeszcze w czasach analoga policzyłem że moją osobistą granicą przejścia z analoga na cyfrę będzie dostępność korpusów posiadających przynajmniej 20mpx (rozdzielczość obiektywów, błon filmowych itp) . Poza tym niektóre telewizory nie są w stanie wyświetlić tak wielkich zdjęć bez ich zmniejszenia. Przetestowano, że szumy przy 45mpx nie maja wielkiego znaczenia bo przy dobrych warunkach oświetleniowych nie ma problemu a w przypadku potrzeby wysokich ISO zmniejszenie obrazka z downsamplingiem pozwoli uzyskać podobną jakość jak w przypadku 24mpx. Różnice stwierdzano głównie podczas filmowania, gdyż w korpusach co stosują tzw line-skipping lepiej wybierać modele z mniejszą rozdzielczością (czyli z większymi senselami) co zaowocuje mniejszym szumem.
R3 + RF85LDS
matryce wysokopikselowe mocniej szumią i szybciej zapełniają bufor, mocniej obciążają peceta w obróbce bo fota waży 40mb+, itd., choć matryca z R5 jest wystarczająco dobra, że używają tej puszki prosi i rozmaite yutubery
R6 mniej szumi, fotki mniej ważą, ale nie ma takich możliwości cropowania jak R5 i ja trochę nad tym boleję, bo np. w jakości wideo po cropie i stabilizacji matrycy to już widać. Z 30tki więcej można wycisnąć.
Dla mnie 26mpx to byłby taki optymalny kompromis, ale i tak 24 brzmi lepiej niż 20, i nie wiem czy się nie przesiądę na R6II, bo ostatnio zaczęło mi też przeszkadzać przeskakiwanie kółkiem trybów z Av na Video (są dokładnie naprzeciwko siebie zamiast obok siebie). W R6II rozwiązali to sprytnym przełącznikiem foto/video. Pierdoła, ale przydatna.
Ogólnie matryce z dużą ilością pixeli, jak 5Ds, Sony serii 7R pierwotnie były myślane jako puszki studyjne (statyw, sztuczne światło) i dla landszafciarzy, architekturarzy itd (statywy, długie czasy naświetlania), ogólnie do warunków gdzie nie korzysta z wysokich ISO. Ale wyszedł taki R5 który ma na tyle dobrą tą matrycę, jest tak szybkostrzelny i uniwersalny, że korzystają z niego praktycznie w każdej dziedzinie. Do tego doszły już bardzo dobrze działające softwarowe odszumiarki, które kiedyś nie były takie sprytne.