Ja tu bardziej widzę jak co poniektórzy kompletnie odkleili się od rzeczywistości z uporem próbując przeżyć za wszelką cenę w bunkrze z natywnymi szkłami jednego producentaNaprawdę bawi mnie to, że czegokolwiek szukam to muszę przebierać w kilku różnych wersjach rozmaitych producentów i nie jestem zdany na łaskę Pana jedynego słusznego systemu.
Z córką ostatnio szukaliśmy małego i lekkiego szkła 24 mm z f/1.8 z AF do jej A7MII oraz pod follow focus do gimbala Zhiyun Crane 2 i zwróciliśmy uwagę m.in. na serię V-AF 24mm T1.9.
Szukając ogniskowej 24mm z f/1.8 + AF w małej lekkiej obudowie mogliśmy przebierać w pięciu świetnych konstrukcjach:
Samyang AF 24 mm f/1.8 FE
Samyang Sony E V-AF 24mm T1.9 FE
SIGMA Obiektyw C 24/2 DG DN Sony-E I-SERIES
Sonnar T* E 24 mm F1.8 ZA
Viltrox Sony E AF 24mm f/1.8
ps.
Wesołych Świąt!
Ostatnio edytowane przez candar ; 08-04-2023 o 13:07
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
zawsze czytałem na forum że przejściówki to ogromna zaleta ze do sony można przez przejściówkę podpiąć wszystko nawet canona i jest fantastycznie
jak canon dał doskonale działającą przejściówke do EF to nastąpiła zmiana narracji nagle przejściówki stały się niedobre
przejściówka EF-RF pozwala na łagodne (i łagodne finansowo) przejście na bezlustro, można używać równolegle luster i bezluster, a nawet analogowych luster na tej samej dobrej optyce, naszej ulubionej firmie udało się zachować ciągłość, dodatkowo optyka EF na bezlustrach canona pracuje lepiej niż na lustrzankach więc jeśli potrzebujesz bezlustra (lepsza matryca, filmowanie, IBIS) to kupujesz bezlustro i uzywasz takiej optyki jaką masz - same zalety jest tanio
i dobrze.
EOS 3, 5D, R5
Wszystko się zgadza. Sam mam ef135l podpięty pod R.
Jednak uważam, że przejściówka nie jest lekarstwem na brak podstawowej optyki.
Taki rf85mm 1.8 powinien już dawno wyjść. Niby jest wersja f2 ale niestety ma brzydkie rozmycia a jako portretowka 85ka przede wszystkim w tym aspekcie powinna błyszczeć.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Korony argument ludzi co nie umieją w zdjęcia - zmiennie system na taki co ma dostępne 150 szkieł ( stać mnie na 3 najtańsze) i na pewno będę robił je lepiej. Tylko jeden minus trzeba podpisywać zdjecia że to sony bo inaczej kazdy ma to gdzieś. Baletnicy rąbek u spódnicy...
Co jest złego w używaniu przejściówki? Serio pytam. I jak je rozróżnić?
Mając dostęp do znakomitej optyki kilkunastu różnych producentów naprawdę można zrobić lepsze foty , wybierając np. świetną Sigmę Art 85 mm f/1.4 DG DN zamiast miotać się w zamkniętym systemie canona między wyborem natywnych szkieł: RF 85 mm f/1.2 za 13.000 zł i RF 85 mm f/2.0 za 2.600 zł albo kombinować z adapterem EF/RF za 600 zł + EF 85 mm f/1.4L IS USM za 8.000 zł. I na końcu kupić Samyanga RF 85 mm f/1.4 za 2.600 zł (używanego , bo nowych już nie ma w sprzedaży przez politykę canona nie udostępniania bagnetu RF firmom zewnętrznym).
Ale co ja tam wiem
Serio pytasz, czy sobie jaja robisz?
Po lewej Sigma Art 85 mm f/1.4 HSM podpięta przez adapter EF/RF do Canona R6 ___________________ Po prawej Sigma Art 85 mm f/1.4 DG DN podpięta pod A7 III
![]()
Ostatnio edytowane przez candar ; 08-04-2023 o 15:48
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Nie neguje zalet dostępu do większej ilości sprzętu, nie neguje też różnicy w wielkości czy wadze szkieł pod dslr + przejściówka vs szkła pod ml ale...
Mówienie, że w przypadku systemu C są ograniczenia w robieniu lepszych fot jest śmieszne. Ten mega wybór obiektywów nie przekłada się ani na lepsze kadrowanie, lepsze wyczucie czasu, lepsze patrzenie na świat. Może dla zastosowań gdzie 90% to jest fotografia techniczna ma to znaczenie ale to nie jest cała fotografia. Jak to się udało, że kiedyś powstawały genialne i ikoniczne zdjęcia, robione na sprzęcie mające poziom dzisiejszych komórek?
Ps. To już offtop będzie, każdy ma swoją drogę fotograficzna ale czasem zamiast zmieniać obiektywy i aparaty jak rękawiczki lepiej jest pójść na dobrą wystawę czy pooglądać dobre zdjęcia i nauczyć się czegoś z nich. Warto też posłuchać innych jak je robią...
Ostatnio edytowane przez kmeg ; 08-04-2023 o 15:49