"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
to dobrze może nie będziemy sie musieli przepychać łokciami na miejscówce robiąc jakiś znany widoczek - fotografowanie jest (ponoć) trudne a postroces czasochłonny kto ma na to czas w dzisiejszym świecie - ilość zachwytów/lajków/komentarzy pod przeciętnymi zdjęciami w mediach społecznościowych czy portalach foto spada coraz trudniej sie wyrożnić produkując bardzo przeciętne fotki - nikomu się nie chce klepać po plecach, aparaty jak to aparaty sa nadal ... aparatami - nuda panie - kupiłeś jeden to jakbyś kupił już wszystkie
--- Kolejny post ---
to że naszego nie kupują to nie jestem zdziwiony - też nie kupuję, ale sony też spada i tego nie rozumiem - tyle ambasadorsko influencerskiej tfu roboty poszło się .... niemożliwe
https://fstoppers.com/business/sony-...d-sales-394265
ponoć nawet telefony im spadają ale to akurat rozumiem kupiłem taką topową wtedy zperię z 6 lat temu i nadal nie widze powodu żeby ją zmienić a jak zmienię (kiedyś) to na kolejną jak to mawiaja flagową zperię
Ostatnio edytowane przez mirror ; 02-08-2019 o 21:12
W sumie rynek aparatów już się dawno nasycił. A sony z pewnością nie jest zainteresowane osobnikami, które jak ja kupiły wiele lat wcześniej jedną puszkę i cały czas jadą na szkłach canona. Ci co chcieli i musieli się obkupić szklarnią systemowa już to dawno zrobili i nie mają potrzeby co roku zmieniać szkła i puszki, choć co do tego drugiego jednak wielu przesiada się co roku na wyższy model.
Liczy się też mentalność narodowa i zakorzenione stereotypy sprowadzające się do tego, że ostatnio w komisie widziałem absurdalne ceny na analogi Canona, Nikona i Pentaxa na równi ze aparatami Praktica i Zenit za 500 zł ze słabymi szkiełkami oraz aparat Yashica FR1 (najlepsze połączenie cech Contaxa RTS i Yashici FR) ze szkłem Contaxa łącznie za 190 zł. Podobnie jest gdy słyszę, iż każda szkółka foto bazuje zawsze i wyłącznie na nikonach i czasem ew. canonach.
Mnie się bardzo podoba jak coś fotograficznego staje się nagle niszowe i mało popularne bo okazuje się atrakcyjne cenowo. Tak więc takie rzekome spadki popularności mają swoje "zady i walety". Wadą może być ponowne spoczęcie na laurach konkurencji, która przestanie czuć oddech konkurencji na plecach - a to zawsze źle wróży i historia lubi powtarzać w tym względzie.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Bezlustra ożywiły rynek szkieł manualnych, także tych nowo produkowanych - chińszczyzna ale nie tylko.
U mnie we wsi znowu ekshumują trupa Meyer Optik:
https://www.meyer-optik-goerlitz.com/en/
Z różnymi bagnetami, niby tradycyjne - niemieckie. Może to ruszy niebawem, to chyba druga przymiarka.
Ten Trioplan 100/2.8 nawet ciekawy.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
I tak ekshumują go od czterech lathttps://www.fotopolis.pl/newsy-sprze...lan-100-mm-f28 A i tak wszyscy wolą kupić stare używki, które cały czas rosną w cenie
Ale coś jest na rzeczy https://justynakocur.fotoblogia.pl/1...-optik-g-rlitz
To nie tylko bezlustra ożywiły popyt na analogowe szkła - to raczej powrót do negatywu i fotografii analogowej. Wejdźcie do dowolnego komisu z analogami a się zdziwicie jaki tam ruch w interesie.
A tak wracając do Canona to jeśli faktycznie wypuszczą R profi z 70 lub 85-megapikselowym sensorem to ja grzecznie podziękuję i nie skorzystam https://www.canonrumors.com/canon-wi...xel-crown-cr1/
Ostatnio edytowane przez candar ; 02-08-2019 o 23:15
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Cudów nie ma. To jest zjawisko globalne dotyczy jednakowo wszystkich. Podejrzewam że najmniej odczuwają to firmy z małym udziałem w rynku. Sony ma trochę pecha że jak udało im się osiągnąć fajną pozycję rynkową w dziale foto to akurat branża lecia na pysk. Taki lajf niestety....
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Najfajniejsze fotki krajobrazu jakie oglądam pochodzą najczęściej z D850 a więc sporo pixeli. Fotki z 5Ds wyglądają pięknie, detal jest urokliwy.
Myślę, że Canon wypuści kolejnego rekordzistę FF żeby wybić z głowy przechodzenie na średni format dla wąskiej grupki speców. Jakiegoś szerszego rynku to pewnie na to nie ma.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Ale warunkiem istnienia firm (w tym pracy dla ludzi) jest zysk.
A więc musi być sprzedaż.
Muszą produkować coś co Ty kupisz, jeśli tego nie potrzebujesz to firma musi Ci "wmówić" że będzie Ci lepiej z tym nowym wyrobem.
Jeśli nie piksele to szum albo dynamika albo AF albo większe/mniejsze, albo lepsze do firmy konkurencyjnej albo.... . Byleś kupił i był zadowolony tak że kupisz następny
I wtedy będzie zysk i wtedy będzie praca dla ludzi.
A megapiksele są "łatwo reklamowalne" i czytelne w przekazie. Więcej -> lepiej
I nie ma znaczenia że większość użytkowników praktycznie nigdy z tej cechy nie skorzysta. Byle kupowali.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 03-08-2019 o 09:18
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/