Chcesz wyciąć tło, czy chcesz żeby było białe? Próbowałeś ustawić balans bieli tak, żeby tło było barwy neutralnej (białe lub jasnoszare), bo w tej chwili wydaje się, że tak nie jest.
Chcesz wyciąć tło, czy chcesz żeby było białe? Próbowałeś ustawić balans bieli tak, żeby tło było barwy neutralnej (białe lub jasnoszare), bo w tej chwili wydaje się, że tak nie jest.
Faktycznie, masz rację balans bieli jest źle ustawiony, ale koryguje to w RAW Therapee. Niestety, nawet gdy jest ustawiony prawidłowo, to tło nie jest białe tylko szare. Potrzebuję, żeby było całkiem białe. Nie mogę go wyciąć, bo przez folie widać szary kolor. Porzebuję efekt jak przy wyciętym tle.
Lubię kompot z czereśni i uwieczniać na zdjęciach kurtyny pcv Pkt 8 regulaminu forum
Wyślij mi na priva ostatnie i przedostatnie zdjęcie w RAWach. Mam pewien pomysł i wieczorem spróbuję. Jakim aparatem robisz - chodzi o dopasowanie programu do wywoływania?
Ja też poproszę jakieś, zobaczę co da się zrobić.
wrzuciłem zdjęcia do pobrania pod tym linkiem https://we.tl/t-jXk54UloFS
są rawy i jpg
Oświetlenie jest z góry, softbox ustawiony równolegle do powierzchni "kartonu" + od dołu przez karnonowe tło. Dwa softboxy.
Wydaje mi się, że to jest źle oświetlone. Czyli raczej kwiestia doboru oświetlania i jego ustawiania. Ale i tak dziękuję za chęci.
Ostatnio edytowane przez kompot ; 03-10-2018 o 16:09
Lubię kompot z czereśni i uwieczniać na zdjęciach kurtyny pcv Pkt 8 regulaminu forum
tak, kwestia dopracowania plastku. Dziekuję za pomoc. Właśnie o to mi chodziło, czy walczyć jeszcze ze światłem, czy dalej już obróbka graficzna.
Po tym całym eksperymencie mam takie doświadczenie, że tło może wyjść szare, ale żeby było równo oświetlone, to da się ładnie wyciąć. Dziękuję.
Lubię kompot z czereśni i uwieczniać na zdjęciach kurtyny pcv Pkt 8 regulaminu forum
zdjęcie 1517
zdjęcie 1505
Korzystam z programów Canon DPP i Corel PHOTO-PAINT i według nich opiszę co zrobiłem. Myślę, że użytkownicy innych programów łatwo to sobie przetłumaczą.
DPP. Balans na tło (karton) gdzieś w pobliżu rolki, +0,5 rozjaśnienia, na krzywej RGB obciąłem światła na 249 (około) tak, żeby były trochę przepalone
Corel (dla większości pewnie Adobe PS)
Zrobiłem maskę na rolce z wtopieniem na zewnątrz
Odwróciłem maskę...
... i wypełniłem białym zaznaczony obszar, czyli tło (czerwone w Corelu to obszar poza zaznaczeniem).
Zdjęcie 1517 wyszło trochę gorzej tuż przy rozwiniętej części rolki, bo było gorzej zrobione - kwestia dokładniejszej maski. Ale 1505 wygląda ładnie.
Jeśli tło będzie białe na zdjęciu prosto z aparatu, to odpadnie Ci jedna czynność później.
Przy robieniu serii przedmiotów albo jednorazowo "zrobisz białe tło" na sesji (na pierwszym ujęciu, i pozostałe z takimi samymi ustawieniami), albo będziesz je poprawiał lub wycinał na każdym ze zdjęć.
Tło jest białe bez szczegółów ("przepalone"), jeśli albo odbija odpowiednio dużo światła, albo jeśli przepuszcza odpowiednio dużo światła. Trzeba uważać na dwie rzeczy: obiektywy "nie lubią" świecenia prosto w soczewki (spadek kontrastu itd), mocno białe tło będzie także oświetlało Twoje przedmioty.
Są jeszcze odbicia - czy przy stojącej rolce 4 różne odbicia na metalowej listwie były zaplanowane?
@Leon007 - czapki z głów, świetna, wyczerpująca odpowiedź.