Cytat Zamieszczone przez atsf Zobacz posta
Niby tak, ale w takie łożyska, podwójnie uszczelnione, nie pakuje się smarów wysokotemperaturowych, a grzanie całej dźwigienki aby podgrzać dwa łożyska na ich powierzchni styku ze sworzniem 15 mm wymaga czasu i jest ryzyko nie tylko rozwarstwienia sie smaru, ale także jego wytopienia, oraz ryzyko odpuszczenia powierzchni utwardzonych kulek i bieżni, bo nie ma kontroli nad temperaturą w miejscu stykania się elementów. Metal akumuluje ciepło i głębiej może być dużo wyższa temperatura, niż przy powierzchni. Opalarka to mało precyzyjne urządzenie do podgrzewania. Ona się sprawdza przy połączenaich gwintowych, ale do łożysk tocznych 2RS to raczej nie polecam.
Słusznie, ale zakładałem że w tym wypadku łożyska i tak były na zniszczenie.
Robiłem taki eksperyment przy ściąganiu koła pasowego z wału silnika, przy ostrożnym grzaniu nie uszkodziłem uzwojenia, o co się najbardziej bałem.

--- Kolejny post ---

A hamulce najlepiej smarem teflonowym - na 100% nie będą hałasować.