Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Trudne wybory - pomoc potrzebna

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Trudne wybory - pomoc potrzebna

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    Jakiś czas temu zakładałam temat, gdzie radziłam się odnośnie zakupów, chociaż nie miałam wybranego niczego konkretnego, więc był to słaby pomysł.
    W tamtym wątku też były jakieś konkretne sprzęty.
    http://www.canon-board.info/dla-pocz...kupalw-108296/
    Może warto je połączyć, skoro to ciąg dalszy i ewolucja wyborów?

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    Dziś jednak mam już wybrane sprzęty, dlatego teraz poradzenie się ma większy sens - nie ukrywam, po 10 latach robienia zdjęć śmiesznym sprzętem (Canon 450D plus 3 dobre obiektywy) dostałam dużą dotację, dlatego mogę kupić rzeczy, na których sama się jeszcze nie znam
    Pomijając sprawę przyznawania dotacji na coś, na czym nie zna się osoba wnioskująca...

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    Czy kupując takie lampy do studio, nie przepłacę i każda z nich powinna mi się przydać? Zakres działalności: fotografia noworodkowa, dziecięca, rodzinna, sesje ciążowe, ślubne i wesela (+ żużel)
    Fotografia, fotografia, fotografia, i ani słowa o filmowaniu - to dlaczego tyle lamp światła ciągłego masz na liście?

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    Do studio (i nie tylko) na oświetlenie wybrałam:
    1. Lampy:
    1 – Lampa plenerowa Jinbei HD-600V z wyzwalaczem TRS V 2.4GHz
    - https://fripers.pl/p/lampa-plenerowa...zem-trs-24ghz/
    2 – Lampa światła ciągłego Jinbei EF-200 ze sterowaniem TRS-V, TR-A6
    https://fripers.pl/p/lampa-swiatla-c...cja-trs-24ghz/
    + Softbox Kula Jinbei Ball 360° bowens https://fripers.pl/p/softbox-kula-360-stopni-jinbei/ - 400zł
    3 – Lampa ledowa Yongnuo YN-300LEDIII 5500K
    - https://mitoya.pl/lampy-led-wideofil...ladowarka.html - 337zł x2
    4 – Lampa pierścieniowa 65W FreePower R65PRO z regulacją jasności
    https://fripers.pl/p/lampa-pierscien...acja-jasnosci/
    5- Oświetlenie Beauty Dish z plastrem miodu - 500zł
    https://*********.pl/beauty-dish-slo...dyfuzorem.html
    6 - Mała i lekka lampa ledowa LED Aputure Amaran AL-M9:
    https://mitoya.pl/lampy-led-wideofil...214408427.html

    Zastanawia mnie również, czy do tego zestawu lub zamiast jednej z tych lamp nie byłaby lepsza ta:
    https://sklep.filmgraf.com.pl/dedoli...ni-p-2773.html czyli Dedolight TP-LONI-LPBI30 - lampa LED Tecpro Felloni, ale jest już droższa (2875zł)?

    No i czy do tego zestawu przyda mi się coś na styl Ice Light, czyli np miecze ledowe z Younguno?
    A czy odpowiada Ci taki rodzaj oświetlenia (Ice Light)? Jeśli tak - oczywiście warto, jeśli nie - po co?
    Masz 6 różnych źródeł światła, z których prawdopodobnie każde będzie świeciło inaczej (drobne wahania temp. barwowej), czyli "choinka", jak przy ołtarzu podczas reportażu ślubnego (mix różnych źródeł światła).
    Chyba nie zauważyłem na liście żadnych modyfikatorów, statywów, teł i reszty "gratów studyjnych"?

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    Do tego kupuję dwie lampy: (będę działać na Canon 5d mark IV)
    1. Lampa Canon 600 EX-RT – 2 000zł
    2. Lampa Youngnuo 600 EX-RT II – 519zł
    Z jednej strony dobrze mieć Canona, bo to "oryginał", z drugiej za cenę Canona masz zestaw 3 lamp YN plus sterownik. Sprawdź jeszcze lampy Godox/Stroboss, mają swój system radiowy w którym działają lampy reporterskie i studyjne.

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    Jeśli chodzi o aparat, to na pewno:

    1. Canon EOS 5D Mark IV body CYFRA.EU – 12 618,00zł
    2. Canon teleobiektyw Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM (!) CYFROWE.PL – 4567zł
    Body jest dobre. Uwagi kolegów o jakimś drugim body są jak najbardziej słuszne, jednak jeśli trochę liczysz na szczęście, to jako zapas możesz zabierać swojego 450d (lepiej cokolwiek niż nic). Jedni lubią pracę na dwa identyczne body, każde z innym obiektywem, inni mają "sprzęt podstawowy" w którym zmieniają szkła, a rezerwowy ma leżeć w torbie i się nie przydawać.
    Dlaczego "4 L IS", a nie "2.8"?

    Cytat Zamieszczone przez ola_g Zobacz posta
    I do tego planuję teleobiektywy, choć najlepiej nie wszystkie:
    3. Canon 24-70mm f/2.8L II USM – 8000zł
    4. Canon 35mm – 5 050zł
    5. Canon 50 mm(? bo mam już 50 z serii L, ale światło 1.8) – 5 393zł – czy lepiej 35mm i 50mm czy zamiast nich 24-70mm?
    6. Canon 85 mm 1.4 – CYFRA.EU 7 659zł
    7. Coś do zdjęć makro – czy może do takich zdjęć posłużyć również ta 85mm Canona?

    Ale czy każdy z nich mi się przyda, czy któreś z nich będą się zastępować?
    1) to nie są "teleobiektywy", po 10 latach fotografowania wypada o tym wiedzieć :/
    2) skąd mamy wiedzieć, czy codziennie każdy Ci się przyda?

    Jedni "obskakują kotlety" parą 35+85 (jasność zależna od możliwości finansowych), inni nie potrafią żyć bez kilku zoomów uzupełnionych stałoogniskowymi, a jeszcze inni tłuką kasę robiąc 24-105/4L. A Ty co lubisz, jakie ogniskowe w reportażu wykorzystujesz najczęściej (przez 10 lat chyba już wiesz, co lubisz)?

    24-70/2.8 prawdopodobnie Ci wystarczy do reportażu (w wakacje widziałem "ciągnięte w górę" efekty reportażu komunijnego, robionego przez "zawodowca" na Sony a6500@6400ISO+jakiś kit, z 24-70/2.8 na mk IV zdecydowanie nie będziesz się wstydzić), może od czasu do czasu założysz coś dłuższego albo szerszego. Właśnie, "szerszego", nie zauważyłem niczego szerszego od 24mm, nie myślałaś o 16-35? Samo 24 czy 35 może czasem Cię ograniczać.
    Makro: już ktoś napisał, że makro od Canona to 100/2.8L IS, ale jest też 100/2.8, być może do kilku (kilkunastu) klatek wystarczy Ci "nie eLka".

    Jeśli głównie nastawiasz się na studio, dokładnie przemyśl miejsce, powierzchnię, modyfikatory, lampy, tła i rekwizyty. Jeśli maluchy, nie zapominaj o "socjalu" (małemu dziecku nie powiesz, że ubikacja jest na parterze, za rogiem).

    --- Kolejny post ---

    Jak szaleć to szaleć
    Światła studyjne to mogą być Quadralite z "X" w nazwie (studyjne, z wbudowanym odbiornikiem "Navigator X").
    "Przenośne", mocne, do studia i pleneru: Atlas 600 (jest też wersja z TTL), można dokupić zasilacz sieciowy do pracy "z gniazdka", zapowiadana jest wersja o mocy 400Ws.
    Słabsze przenośne: Reporter 200.
    Zakładane na aparat: Stroboss (kilka modeli, od małych, lekkich, do mocnych z dedykowanym akumulatorkiem zapewniającym szybkie ładowanie i więcej zdjęć niż komplet akumulatorków AA), każda z nich może służyć jako sterownik radiowy w ramach tego systemu, łącznie z obsługą lamp studyjnych i "przenośnych".
    Ostatnio edytowane przez r_m ; 15-08-2018 o 19:55

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •