W tamtym wątku też były jakieś konkretne sprzęty.
http://www.canon-board.info/dla-pocz...kupalw-108296/
Może warto je połączyć, skoro to ciąg dalszy i ewolucja wyborów?
Pomijając sprawę przyznawania dotacji na coś, na czym nie zna się osoba wnioskująca...
Fotografia, fotografia, fotografia, i ani słowa o filmowaniu - to dlaczego tyle lamp światła ciągłego masz na liście?
A czy odpowiada Ci taki rodzaj oświetlenia (Ice Light)? Jeśli tak - oczywiście warto, jeśli nie - po co?
Masz 6 różnych źródeł światła, z których prawdopodobnie każde będzie świeciło inaczej (drobne wahania temp. barwowej), czyli "choinka", jak przy ołtarzu podczas reportażu ślubnego (mix różnych źródeł światła).
Chyba nie zauważyłem na liście żadnych modyfikatorów, statywów, teł i reszty "gratów studyjnych"?
Z jednej strony dobrze mieć Canona, bo to "oryginał", z drugiej za cenę Canona masz zestaw 3 lamp YN plus sterownik. Sprawdź jeszcze lampy Godox/Stroboss, mają swój system radiowy w którym działają lampy reporterskie i studyjne.
Body jest dobre. Uwagi kolegów o jakimś drugim body są jak najbardziej słuszne, jednak jeśli trochę liczysz na szczęście, to jako zapas możesz zabierać swojego 450d (lepiej cokolwiek niż nic). Jedni lubią pracę na dwa identyczne body, każde z innym obiektywem, inni mają "sprzęt podstawowy" w którym zmieniają szkła, a rezerwowy ma leżeć w torbie i się nie przydawać.
Dlaczego "4 L IS", a nie "2.8"?
1) to nie są "teleobiektywy", po 10 latach fotografowania wypada o tym wiedzieć :/
2) skąd mamy wiedzieć, czy codziennie każdy Ci się przyda?
Jedni "obskakują kotlety" parą 35+85 (jasność zależna od możliwości finansowych), inni nie potrafią żyć bez kilku zoomów uzupełnionych stałoogniskowymi, a jeszcze inni tłuką kasę robiąc 24-105/4L. A Ty co lubisz, jakie ogniskowe w reportażu wykorzystujesz najczęściej (przez 10 lat chyba już wiesz, co lubisz)?
24-70/2.8 prawdopodobnie Ci wystarczy do reportażu (w wakacje widziałem "ciągnięte w górę" efekty reportażu komunijnego, robionego przez "zawodowca" na Sony a6500@6400ISO+jakiś kit, z 24-70/2.8 na mk IV zdecydowanie nie będziesz się wstydzić), może od czasu do czasu założysz coś dłuższego albo szerszego. Właśnie, "szerszego", nie zauważyłem niczego szerszego od 24mm, nie myślałaś o 16-35? Samo 24 czy 35 może czasem Cię ograniczać.
Makro: już ktoś napisał, że makro od Canona to 100/2.8L IS, ale jest też 100/2.8, być może do kilku (kilkunastu) klatek wystarczy Ci "nie eLka".
Jeśli głównie nastawiasz się na studio, dokładnie przemyśl miejsce, powierzchnię, modyfikatory, lampy, tła i rekwizyty. Jeśli maluchy, nie zapominaj o "socjalu" (małemu dziecku nie powiesz, że ubikacja jest na parterze, za rogiem).
--- Kolejny post ---
Jak szaleć to szaleć![]()
Światła studyjne to mogą być Quadralite z "X" w nazwie (studyjne, z wbudowanym odbiornikiem "Navigator X").
"Przenośne", mocne, do studia i pleneru: Atlas 600 (jest też wersja z TTL), można dokupić zasilacz sieciowy do pracy "z gniazdka", zapowiadana jest wersja o mocy 400Ws.
Słabsze przenośne: Reporter 200.
Zakładane na aparat: Stroboss (kilka modeli, od małych, lekkich, do mocnych z dedykowanym akumulatorkiem zapewniającym szybkie ładowanie i więcej zdjęć niż komplet akumulatorków AA), każda z nich może służyć jako sterownik radiowy w ramach tego systemu, łącznie z obsługą lamp studyjnych i "przenośnych".