i uadnie wyszło
--- Kolejny post ---
Łódź znana przecież z tego że tam promile wiszą w powietrzu. I nie trzeba aż muzeum sztuki nowoczesnej jak w stolicy.
--- Kolejny post ---
Ładnie i żółto jak (tfu tfu) z Nikona
--- Kolejny post ---
W tych okolicznościach przyrody grzechem byłoby nie zrobić.
--- Kolejny post ---
ale złapany moment
--- Kolejny post ---
Ciężko czytać o tych technikaliach gdy takie coś na obrazie. Na flikrze u Ciebie już nieraz podziwiałem te kadry z tego szkła.
--- Kolejny post ---
Nie znam się to się wypowiem. Ładna dziewczyna i od razu dzień będzie lepszy
--- Kolejny post ---
W Łodzi to jednak umieją w slowlife tylko my tu w stolicy takie zaganiane.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 27-11-2024 o 06:38
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
@cybulski przejrzałeś w nocy ostatnie 150 stron tego wątku?![]()
Sprzęt - dekielek z przyległościami.
Fumare humanum est!
Przeleciałem bo dawno nie zaglądałem tutajtrzeba prześledzić tfurczosc kolegów po fachu
dość już o monitorach, trzeba wrócić do sedna.
--- Kolejny post ---
A trzeba wiedzieć, iż wolę przejrzeć ileś stron zdjęć niż przebijać się przez ściany tekstu nadwornych pisarzy
Teraz mamy jakby nie było trochę oddechu od tfurczosci tekstowej... wiadomo, przez miesiąc?
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 27-11-2024 o 10:16
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Sprzęt - dekielek z przyległościami.
Fumare humanum est!
bo nikt nie potrzebuje nic więcej niż jotpega bo i po co? mój R5 to robi hiresa w jotpegu jakoś nigdy nie użyłem i pewnie nie użyję ot taka zabawa jak coś zrobić żeby ..., mógłbyjeszce kilka przykładów ale napiszę tylko że jestem nadal całkowicie i nieodmiennie zachwycony tym korpusem, to pisałem ja Jarząbek trener trzeciej klasy - no bo właściwie hires mi niepotrzebny 45 megapikseli wystarcza każdemu, a taki produkujący jotpega to już całkiem![]()
EOS 3, 5D, R5
Osobiście w ogóle nie rozumiem po co niektórzy robią w raw+jpg. Po co te jpgi sobie włączają i to jeszcze ustawione w puszce na sRGB?
Jak chce sobie po pstrykac w jpgach to mam Fuji, aktualnie x100vi ale tam są te symulacje kolorystyczne ala analog do jpgow. Zawsze ustawiam i ustawiałem tam aby jpga mi robiło w AdobeRGB. Nigdy nie mogłem zrozumieć tej religii sRGB skoro można wziąć więcej, bo zapłaciłem. To tak jakby na matrycy 24mpix włączać sobie nie wielkość natywną a mniejszy obrazek small.
I te tłumaczenia że monitor u innych jest sRGB albo slabszy. No i co z tego że u innych taki skoro od zarania na macu notebuku i ajfonie u mnie było ciut lepiej widać. Tego starego Macbuka Pro mam od 2013 i wtedy już powoli nie kumałem tej religii sRGB. Nawet jeśli ten stary notebuk może na ekranie nie miał więcej gamutu to i tak lepiej widać bylo niż na łindołsach wtedy z grafiką i całkiem drogim monitorem na owe czasy.
Więc jpg nigdy u mnie nie istniał a już o zgrozo nigdy na lustrze w konfigu raw+jpg. A do dziś wielu tak robi, po jaki h?
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 28-11-2024 o 09:43 Powód: poprawiłem duble
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
No dobrze ale finalnie i tak oglądacie JPGi . ? Jeśli aparat sam z siebie wypluwa dobre JPGi to po co komplikować sprawę . I dlatego Raw+JPG , a czasem tylko JPG .
Dodatkowo nie każdy ma , nie każdy potrzebuje skomplikowany i płatny programy do obróbki zdjęć . W canonowskim DPP jeszcze coś zrobić można ale i tak Gimp daje dużo większe możliwości . Jedynie wyostrzenie lepiej i łatwiej ustawić w DPP . Firmowy program Sony to już kompletna bieda i , oprócz wyostrzenia , efekty są słabe .
Ostatnio edytowane przez wagant ; 28-11-2024 o 12:19