Mi sie najbardzie podoba 1954![]()
Zdjęcie #1959 jest 100% wycinkiem ze zdjęcia # 1957 (#1958
przegapiłem), a to ostatnie jest pełnym kadrem 20 Mp bez przycięcia i
obróbki- prosto z aparatu, za wyjątkiem zmiany metody ostrzenia z UM
na Sharpnes w DPP. Wykonane przy WB "Daylight", więc nie chciałem
niszczyć oryginalnej kolorystyki rejestrowanej przez matrycę dla danej
temperatury barwowej.
--- Kolejny post ---
To jedno z najostrzejszych ujęć biegnącego zająca, a całą robotę trochę schrzaniłem, bo nastawiony byłem na bardziej statyczne ujęcia i migawka była 1/500 s, a spokojnie mogła by by być 1/2500 s przy całkiem znośnym ISO. Także zaskakująca, szybka akcja, i strzelanie serią z palcem nieustannie na spuście, oraz nieporuszanie się, aby zajca nie spłoszyć, zanim dobiegnie blisko, nie pozwoliło mi na zmianę czasu ekspozycji i orientacji kadru na pionową, a wtedy #1959 byłby od łap po czubki uszu. Przy okazji stwierdziłem, że szybsza migawka dała by zapewne lepsze wykorzystanie precyzji śledzenia AF, bo nieostrości wynikły raczej ze zbyt długich ekspozycji, niż z niedokładności wyostrzenia, a także stwierdziłem, że muszę sobie zmienić standardowe przyporządkowanie pokręteł na odwrotne tak, aby mieć migawkę na tylnym i móc ją zmieniać nie zdejmując palca ze spustu. Tyle, że do tego ostatniego trzeba pokonać ponad 30 lat przyzwyczajeń z EOS-ami.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Atsf fajna seria![]()
Trochę znam te zwierzaki i lokalne układy
Wypłoszyłem przypadkowo zająca ukrytego w trawie. O ile od razu nie ucieknie daleko, to jest szansa, że odskoczy dość blisko i będzie starał się ocenić sytuację. Jak się uspokoi, to jest szansa go podejść bliżej, albo poczekać na jego ruch. Zrobiłem to drugie: gdy uciekał ukląkłem, aby mnie nie widział zza traw, gdy się zatrzyma, potem czujnie go namierzyłem (uszy sterczą, gdy zając nasłuchuje), położyłem się i podczołgałem tak, aby go widzieć. Dalej czekałem, a wyszło, jak wyszło. Lokalnym układem natomiast jest to, że akcja jest na drodze przecinającej teren mocno pocięty kanałami melioracyjnymi i z niej jest wyjście na drogę do niej prostopadłą, więc była szansa, że zając będzie chciał opuścić ten teren idąc w moją stronę.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Atsf, ta historia z zającem bardzo mi się podoba, a najlepsze w niej jest to, że całą narrację mógłbym sobie sam dopisać, nawet gdyby jej nie było. I była by co do słowa taka sama. Przypomniałeś mi pewną cebulę... Nie wiem, czy już jej nie pokazywałem tutaj?
1982
Natomiast seria z żurawiami we mgle, ma w sobie coś mrocznego i bardzo niepokojącego. Mogłaby być ilustracją do jakiegoś horroru.
http://glebsky.pl/ Mój blog fotograficzny, oraz http://flickr.com/photos/197047644@N07/ dla tych, którzy z jakichś powodów chcieliby zobaczyć moje zdjęcia
To z cebulą, to jest dopiero horror, zapewne nieplanowany...![]()
Sprzęt - dekielek z przyległościami.
Fumare humanum est!