Do motolotni jesteś przypięty pasem, także niczego nie musisz się trzymać.Zamieszczone przez FOTOGRAF
Pasek z aparatem polecam mieć na szyi, co by go nie zgubić.
Jeżeli będziesz miał możliwość dobierz sobie pasujący Ci kask (zazwyczaj motocyklowe), tak żebyś zdołał przyłożyć aparat do oka.
Musisz wcześniej zdecydować jakie szkło weźmiesz w powietrze, bo o zmianie raczej nie ma mowy. Jeżeli będą obok latać inne motolotnie polecam coś dłuższego, ja miałem 70-300mm. Nie wiem co można by uzyskać z szerszego szkła, ale mogłoby być ciężko bo zazwyczaj na wysokości klatki piersiowej masz głowę pilota, skutecznie utrudniającą kadrowanie ;-) Ale sezon się dopiero zaczyna więc mozna popróbować.
Zależnie od pogody i pory dnia dobierasz ISO (nawet w pełnym słońcu polecam minimum 200) i czas najlepiej w okolicach 1/1000 (siedzisz zaraz przed silnikiem i trochę może trząść). No i podczas lądowania radzę trzymać aparat obiema rękami blisko ciała, bo nawet niewielki podmuch może doprowadzić do "twardego lądowania".
Życzę udanych ujęć i dobrej pogody.
PS.
zdjęcia wal seriami!
PS. 2
SimOn! chyba pisaliśmy posty w tym samym czasie![]()