Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: Astrofotografia w dzisiejszych czasach

  1. #1

    Domyślnie Astrofotografia w dzisiejszych czasach

    Hej,

    Założyłem temat, gdyż jestem "starym początkującym" adeptem astrofotografii. Do mojego Celestrona C6-N x lat temu podpinałem zmodyfikowany webcam Philipsa. Modyfikacja polegała na dodatkowym chłodzeniu oraz możliwości zwiększenia czasu naświetlania - dla fotografowania obiektów Deep Space. Całość wyniosła mnie raptem 400 zł i trochę roboty.

    Przez ostatnich kilka lat astronomia poszła trochę w kąt. Wróciłem jednak na poziomie amatorskim do sportu i dlatego chciałbym zapytać obytych w astrofotografii, jeśli są tutaj też tacy - jaki w obecnym czasie sprzęt jest stosowany w astrofoto? Generalnie mam pewne dośw. teoretyczne, jak i praktyczne jednak moja wiedza może być nieco mniej "up-to-date". Mam budżet ok. 2500 zł i mogę wykorzystać go aby zakupić nowy sprzęt. Interesuje mnie w miarę uniwersalny sprzęt. Czy ktoś może polecić coś wartego zakupu?

  2. #2
    Bywalec Awatar Yanc
    Dołączył
    Oct 2015
    Miasto
    Manieczki
    Wiek
    49
    Posty
    205

    Domyślnie Odp: Astrofotografia w dzisiejszych czasach

    Hej

    Niestety nie mam doświadczenia w takiej astrofotografii o jakiej piszesz, ale moim na razie niespełnionym marzeniem jest jakiś SkyWatcher z lustrem 8 cali. Mam jednak pytanie, gdzie planujesz robić te zdjęcia? W mojej okolicy niestety nie ma dobrego miejsca na takie zdjęcia, co jest jednym z czynników powstrzymujących mnie przed inwestycją. Na razie strzelam sobie fotki ze statywu na krótkiej ogniskowej co pozwala mi uchwycić niebo np. w taki sposób (oczywiście po obróbce, bo z aparatu z uwagi na zaśmiecenie światłem fotka wychodzi o wiele gorsza) :


    .
    Ostatnio edytowane przez Yanc ; 10-05-2018 o 20:06
    C6, C7DMkII, C60D, 17-50/2,8, 50-150/2,8, 50/1,8, 85/1,8, 150/2,8 Macro, 70-200L, 120-400, 430EX, S568

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów