Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Jak doświetlić impreze w ciemnej sali?

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Jak doświetlić impreze w ciemnej sali?

    Cytat Zamieszczone przez dawidb Zobacz posta
    Cześć, przeważnie fotografuje wesela, sale są jasne i jest dość dużo światła przy zabawie, doświetlam od sufitu lub od ścian lampą reporterską na body.

    Pytanie gdy sufit i ściany są ciemne (drewno)a ja chciałbym miękko doświetlić scenerię, głównie pierwszy plan, i przede wszystkim z mojej perspektywy, w wyzwalanie radiowe nie chciałbym się na razie bawić, zresztą mam jedną lampę.
    Więc czy macie jakieś sprawdzone opcje? Głównie zastanawiałem się nad RoundFlashem lub jakimś Ringem ledowym.
    Jest ktoś doświadczony dyfuzorach na lampę reporterską?


    duzy dyfuzor nalozony na lampe i mozliwie wysokie ISO , dzieki czemu udzial swiatla zastanego ( czyli tla ) w stosunku do calosci jest duzy , jako ze wysokie ISO spowoduje slabszy blysk.

    Na ile wysokie ? - to zalezy od matrycy i wielkosci powiekszen zdjec .
    Mysle ze na aps to 400 iso jest bezpieczne , na FF 1600.

    Jesli musi byc wyzsze, to czesto nalezy stosowac mocniejsze odszumianie, troche degradujace zdjecia.

    odbicie od sufitu jesli jest zbyt mocne daje brzydkie cienie z gory na dol , nienaturalne , czasem troche upiorne.
    Ja wole odbicie z boku , jesli sie da. jesli nie, to duzy dyfuzor jest juz pomocny .

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie Odp: Jak doświetlić impreze w ciemnej sali?

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    ...
    Mysle ze na aps to 400 iso jest bezpieczne , na FF 1600.

    ...
    odbicie od sufitu jesli jest zbyt mocne daje brzydkie cienie z gory na dol , nienaturalne , czasem troche upiorne.
    Ja wole odbicie z boku , jesli sie da. jesli nie, to duzy dyfuzor jest juz pomocny .
    1. Myślę, że nie. 2 EV różnicy, to jest między 4/3, a FF. Lubisz liczyć, to sobie policz. ISO 400 APS-c, to jakieś ISO 1000 na FF. Cudów nie ma.
    2. Mieszasz dwa systemy. Sufity są różne, duże i małe. Sporo zależy od kąta odbicia i ustawienia zooma lampy. To taki mobilny softbox o regulowanym położeniu i wielkości. No i jest jeszcze klasyka gatunku "black foamy thing" Ok, mój angielski jest kiepski, ale kto chce, ten znajdzie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •