Ostatnio edytowane przez kmeg ; 22-05-2018 o 17:55
No tak, ale a7 ma tak doskonałą matrycę wg. portalu marketingowego, że posiadacze nie muszą już niczego udowadniać zdjęciami.
Cóż za kolosalna zmiana w US. I to w ciągu trzech dni! Można już kupić a7III i nie trzeba brać kredytu pod hipotekę, żeby kupić go w wyższej cenie na jebaju. Jakoś sobie ta kapitalistyczna gospodarka rozdzielczo nakazowa poradziła z uzupełnieniem stoku. Musi być, że Antonowem te aparaty z Japonii dostarczyli, bo że tak szybko im stan magazynowy powrócił? No chyba, że to przełom i rynek się nasycił, albo ci spekulanci co próbowali sprzedać w wyższej cenie na jebaju oddali swoje egzemplarze do BH. No tak, ale żeby nie było tak kolorowo, to Somalijczyk lub Bułgar patrzący z utęsknieniem w folder reklamowy i marzący o nowym a7III nie może go sobie ot tak zamówić //smuteczek Oh. Jakże to fascynująca historia gigantycznego i spontanicznego popytu.
Zachęcony przez współforumowicza do analizy rynku fotograficznego na podstawie danych ze sklepu "światowej renomy" porównałem też opinie na temat kilku wybranych modeli aparatów, pod kątem przyznawania im przez kupujących negatywnych opinii (1 gwiazdka). Cóż, dane są niepokojące:
1. Nikon d850 - 0,56% niezadowolonych
2. Canon 5d IV - 1,48% niezadowolonych
3. Canon 5d III - 1,56% niezadowolonych
4. Sony a7 III - 5,16% niezadowolonych już w pierwszych tygodniach sprzedaży
Powyższa procedura testowa jednoznacznie wskazuje, że a7III jest najgorszym produktem w grupie!
[dla uniknięcia wątpliwości, dla tych którzy wezmą to poważnie: powyższe jest żartem i taki sam dopisek powinien znajdować się w stopce redakcyjnej pewnego renomowanego francuskiego portalu "testującego" sprzęt fotograficzny oraz na tabliczkach znamionowych francuskich samochodów]
Ostatnio edytowane przez tomfoot ; 22-05-2018 o 18:33
Wiesz kwestia co jest dla kogo super, zaje... i tak dalej jest mocno dyskusyjna. Ja miałem dwa soniacze i nie byłem w stanie strawić cukierkowych kolorów króre generowały. I w sumie jak się zastanowić to to może myć dla niektórych znacznie większy dyskomfort niż cała reszta technikaliów. Cały czas niektórzy zapominają, że istnieje jednak grupa dziwaków którzy używają aparatów do robienia zdjęć.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Może więc warto przypomnieć tym którzy zmieniają aparaty bo nie odpowiadają im kolory że :
1.
Światło rejestrują piksele które są nie rozróżniają kolorów
2.
Kolory do zdjęcia "wprowadza się" w specjalny sposób i wtedy są zupełnie inne niż my "widzimy"
3.
Podstawowe, zamiana/przekształcanie/dopasowanie kolorów matryca -> widzenie ludzkie odbywa się programowo
4.
W (prawie) każdym aparacie czy wywoływarce RAW można zmieniać dopasowania kolorów pod swoje potrzeby/wyobrażenia na wiele różnych sposobów zmieniając ustawienia w menu aparatu/wywoływarki każdorazowo lub "na stałe"
To nie jest trudne/skomplikowane, nawet dla tych co brzydzą się technikaliami i używaja aparatów dla robienia zdjęć
Po prostu trzeba chcieć !!
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 24-05-2018 o 08:38
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
14 lat korzystałem z systemu canona, fuji mam od 2 lat, a od pół roku używam a7ii. Stwierdzam, że kolory z canona są najlepsze i to bez grzebania w postprocesie, po prostu podane na tacy bez pracy.
No niezupełnie. Moje puszki są oprofilowane Color Checkerem, oczywiście dotyczy to tylko typowych sytuacji oświetleniowych, więc pracy przy kolorze mam sporo. Chociaż bardzo mnie korci, ale nie kupiłem jeszcze a7iii/a7riii, czekam do jesieni na ruch canona.To nie jest trudne/skomplikowane, nawet dla tych co brzydzą się technikaliami i używaja aparatów dla robienia zdjęć
Po prostu trzeba chcieć !!
Cierpię na chroniczny brak wolnego czasu i ... talentu.
R5 ; RF24-105 f4; RF35 f/1,8; RF50 f1.8; RF14-35 f4; EF50 f1.4; EF85 f1.8; EF70-200 f4IS; EF135 f2; 430EXII; RF 100-400 f5.6-8
W A7R3 ustawień wpływających na kolor jest "mnóstwo", ale na końcu jest "pan Kaziu" w labie w którym często zmieniają się warunki a profil w necie dawno nie aktualny.
Jeśli obiektywy EF do bezlustra Canona FF trzeba będzie przypinać przez przejściówkę tak jak do systemu A7 to widzę "czarno" przyszłość Canona w tym segmencie jeśli nie będzie "lepsza" puszka od A7 III
I jest już naprawdę duży "wysyp" obiektywów systemowych do A7/9 także innych producentów niż Sony czy Zeiss
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 28-05-2018 o 17:03
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Wizjer elektroniczny Sony
Rozdzielczość wizjera elektronicznego A7 III to 2,4 M.
Dla wizjera A7R3 :
1.
rozdzielczość wynosi 3,7 M i ma 2 stany odświerzania :
a. standardowy 60/s
b. wysoki 120/s
W stanie wysoki jest zwiększone zużycie energii
2.
jasność ma 2 poziomy
a. automatyczny : tak jak będzie wyglądało zdjęcie przy aktualnych ustawieniach aparatu
b. ręczny/regulowany w stosunku do tego co widzimy "ocznie"
3.
jest regulacja temperatury barwy i asysta wyświetlania Gamma
Aktualnie Sony wprowadziła do produkcji nowy wizjer o rozdzielczości 5,6 M i odświerzaniu 240/s oraz mniejszym zużyciu energii.
Myślę, że przy aktualnym stanie technologii jedyną przewagą wizjerów optycznych nad elektronicznymi jest możliwość ich stosowania bez czerpania energii z akumulatora.
Lista zalet i przewag elektronicznego wizjera nad optycznym jest długa.
Praktycznie jeśli zacznie się używać wizjera elektronicznego to "nie ma powrotu" do optycznego
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 01-06-2018 o 05:31
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
"Lista zalet i przewag elektronicznego wizjera nad optycznym jest długa". A czy są jakieś badania, jak używanie wizjera elektronicznego (ze wszystkimi tymi asystentami wyświetlania) wpływa na wzrok podczas całodziennej pracy z aparatem?