@ryjki - a może warto rozważyć zakup 2 naleśników Canona 24STM i 40STM, oba f/2.8. Oba bardzo dobre optycznie, z dobrym i bezproblemowym AF, ostrte od pełnej dziury. Małe, lekkie, jasne i do tego nówki za ok. 600zł od sztuki.
@ryjki - a może warto rozważyć zakup 2 naleśników Canona 24STM i 40STM, oba f/2.8. Oba bardzo dobre optycznie, z dobrym i bezproblemowym AF, ostrte od pełnej dziury. Małe, lekkie, jasne i do tego nówki za ok. 600zł od sztuki.
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
Ja mam zupełnie inne spostrzeżenia dotyczące canona 17-55/2,8 na 7D2.
W pełni używalne szkło od "pełnej dziury", szybki AF i stabilizacja.
Może mam mniejsze wymagania.
Na dłuższym końcu lepszy od sigmy, którą mile wspominam na Sony.
https://www.the-digital-picture.com/...mp=4&APIComp=0
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 22-02-2018 o 12:49
@ryjki - obejrzyj tablice testowe w porówwnaiu z tym co znasz czyli Canonem 18-135STM i sam wyrobisz sobie zdanie
https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
Nie lepiej kompletowac szkla pod pelna klatke? Predzej czy pozniej zaswita w glowie pomysl kupna korpusu FF. Masz 50 1,8 dokup wiec 24-105 f4 L i zbieraj na uzywany korpus FF. A tak w ogole to jakim rodzajem fotografii sie zajmujesz?
Nie pozostaje mi nic innego, tylko w pełni się z tym zgodzić. Owszem, zdarza się, że czasami AF spudłuje, ale pytanie ile w tym winy obiektywu, a ile operatora. L-ki czasami też pudłująOdkąd mam 17-55, to przy reportażu stało się moim głównym szkłem. Przymykam właściwie tylko wtedy, gdy chcę dużej głębi ostrości, a tak to głównie używam na pełnej dziurze. Ostrość bardzo OK. Największa wada przy pracy na f/2,8 to aberracja chromatyczna ujawniająca się przy pracy pod słońce, ale to akurat bez problemu można korygować na etapie wywoływania RAW.
Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętnościNiestety ja mam tylko chęci
galeria na forum Canon-board
galeria na stronie lotnictwo.net.pl
galeria.solti.pl
Użytkowałem Canona 17-55 f2.8 IS USM na 7D. Bardzo fajne szkło tylko "nie wiem" dlaczego nie nadrukowali czerwonego paska.Ostry od f2.8, w pełni użyteczny, szybki AF. Mi w reportażu bardzo się sprawdzał, polecam to szkło i zbierać również na używanego Canona 85 1.8 USM.
Był Canon 6DII + 35IS + 85 1.8 + 70-200
Jest Nikon D810 + D750 + 24, 50, 70-210.
Ano dlatego nie nadrukowali gdyż oznaczenie Luxury jest zarezerwowane tylko dla obiektywów pełnoklatkowych...
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
Wiem. Dlatego te słowa umieściłem w cudzysłowiu.![]()
Był Canon 6DII + 35IS + 85 1.8 + 70-200
Jest Nikon D810 + D750 + 24, 50, 70-210.
Jak widać Canon Canonowi nierówny. Cóż, taka jest moja opinia. Zanim kupiłem to szkło to sporo się naczytalem ochów i achów, ale niestety bardzo się zawiodłem. Moim zdaniem najlepiej przestrzelić dany egzemplarz przed kupnem.