@zdebik - no właśnie hdr to nie jest dobre rozwiązanie. Wystarczy lekki wietrzyk i kicha... Po co się bawić w hdr jeśli matryca aparatu ma wystarczające możliwości? Kiedyś byłem fanem hdr, kupiłem nawet 2 programy... ale jakoś mi przeszło. Trzeba dużo się pobawić, żeby zdjęcie wyglądało naturalnie, szumy rosną, ostrość spada bo statywu nie chce się ze sobą nosić, albo wiaterek wieje... O niemożności zrobienia zdjęcia obiektom w ruchu już nie wspominam...
A to zamieszczone zdjęcie to właśnie mój 80D, fisheye Samyanga i wyciąganie w programie o 2EV.
Ostatnio edytowane przez Suchy ; 18-02-2018 o 11:13
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
To byłoby ciekawe rozwiązanie, jakieś bliższe informacje na ten temat? Ile kosztuje taka usługa? Aparat pamięta różne obiektywy czy tylko jeden?Jeśli dobrze pamiętam to mikroregulacji w razie czego dokona serwis w oprogramowaniu niewidocznym dla end usera.
Już wiem, że cała seria dwucyfrowa (z wyjątkiem 60D) ma AF adjust. 6D którego przytaczasz kosztuje od 4300 (nowy) i od 3000 (używki). Mnie tak bardzo nie ciągnie do FF. Raz że trzeba mieć szkła dużo droższe, dwa że zyski z FF nie są dziś już jakieś nadzwyczaj duże (sensory APS-C dają radę). No i "skrócenie" 1.6 razy obiektywu w stosunku do APS-C nie zawsze jest pożądane (tele !).Natomiast C6D napewno ma tą możliwość wbudowaną. Ogólnie proste ale wymaga spokoju ducha oraz statywu, wydrukujesz kartę testową i do dzieła. Niewątpliwie 1k trzeba by dorzucić. Ale przy FF te ogniskowe bedą większe o 1.6.
Na pewno serwis Sigmy oferuje usługę dostrojenia swoich obiektywów do body. Wysyłasz obiektyw z puszką i w ciągu 2 tygodni dostajesz z powrotem szkło ściśle dostosowane do swojego aparatu. Al;e zmiany są dokonywane w obiektywie, nie aparacie. Mam Sigmę 150-600 i chociaż sam ją dostrajałem przy pomocy USB docka to widzę, ze w serwisie byłoby chyba lepiej.
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
... Coraz lepsze są też matryce ;-)
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
Lepsze raczej już nie będą. Piksele maleją.
A przykład jest prosty do ogarnięcia. Odpowiedź w wersji krótkiej - Ekspozycje ustawiaj tak samo jak dla slajdów.
Odpowiedź dłuższa - pomiar punktowy z najjaśniejszej bieli i ustawiasz +5EV, 3EV do normalnej bieli od średniej wartości ekspozycji (tu się slajdy kończyły), plus kolejne 2EV na "rezerwę" w matrycy. Zostanie ci jeszcze ~0,5-1EV w zależności od matrycy do samego końca. Zyskujesz 4EV od dołu bez wielkich dramatów w postaci szumu.
Inne rozwiązanie - kanapka z dwóch zdjęć. Jedno naświetlone na górę, drugie na dół. Przełożenie nieba to chyba nie problem.
Co do puszki - to wybierz coś. Tu na forum każda matryca ma za małą rozpiętość tonalną. Nie bał bym się nawet tej prehistorycznej 18Mpix, która ma ~11,5EV DR. Ale tu to mało, nie da się robić zdjęć. Najtańsze modele puszek mają wszytko co jest potrzebne do robienia zdjęć. Może jako kamery filmowe odstają, nie mają najnowszego DPAF, przez co nie są super szybkie w LV, ale do fotografowania mają wszytko. Wydruki 30x45 z poprawnie zrobionego zdjęcia to nie problem. Obiektywy i tak będą miały problem z "zatrudnieniem" wszystkich pikseli do pracy. Przy tych obiektywach zarejestrowane obrazy będą miały efektywnie identyczną rozdzielczość na starej 18MPix jak i na nowych 24Mpix matrycach. Obiektywy również nie będą objawiały się silnym BF/FF. Nie piszę że nie będzie tego zjawiska, ale to jest "choroba", która najbardziej dokucza przy "papierowej" głębi ostrości na stosunkowo krótkich dystansach. Te obiektywy i tak wymagają przymykania, aby mówić o ostrości, a wraz z przymykaniem GO rośnie.
Za nowszymi puszkami przemawia tylko jedno - wygodne gibane dotykowe ekraniki, imo ważniejsze niż ta o 12% większa rozdzielczość matrycy.
no to zobacz sobie ostatnie produkcje firmy od playstation - technologia idzie do przodu - jedyne co jest prawdą to to że nie w produktach naszej ulubionej firmy która ma nadal około 1-2EV za słabo w swoich najlepszych produktach
chyba w snach albo na papierze - papier wszystko zniesie, lub jak mawiał józef wissarionowicz nieważne kto głosuje ważnie ważne kto glosy liczy - i potem wychodzi 11.5EV - a nawet 10EV nie ma
--- Kolejny post ---
ajajaj jak zostawisz sobie 1.5 Ev rezerwy na górze to podejrzewam ze po pociągnięciu cieni o 0.5ev (nie mówię już nawet o 1ev) cienie zaczną szumiec jak diabli i będą wyglądac jak kolorowa sraczka, te matryce nawet gdy robisz ETTR słabo reagują na wyciąganie cieni o 1.ev, 4EV z dołu bez szumu na coropowej matrycy to baśnie dla grzecznych dzieci co nigdy cropa nie miały w ręku
przełożenie nieba to nie problem - zgadzam się - stąd tyle sp.... zdjęć ludzie pokazują - widać nie potrafią wykonać tej trywialnej operacji
a hdr - najczęście wcale nie daje się na to patrzyć - to dobre dla koneserów lub bardzo początkujących którzy nie wiedzą jak wygląda zdjęcie
--- Kolejny post ---
jeśli to ma być canon a ma być to kup najnowsza używke (jeśli potrafisz ja sprawdzić jeśli nie to kup funkiel nówkę) w budżecie jaki masz - nic sensownego nie wymyslisz - i ciesz sie focotografowaniem
Ostatnio edytowane przez jaś ; 21-02-2018 o 09:11
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Pisząc kanapka z dwóch zdjęć masz na myśli HDR? Czy jakąś inną technikę? ( z obróbki, postprocesu jestem kompletnie zielony ).
Ktoś wie jak wygląda sprawa mikroregulacji body u Canona?