Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 01-03-2018 o 16:49
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ale po co "procedura testowa"? W celu pokazania, że aparat z matrycą ca. 13 Mp robi zdjęcia "dające wrażenie" jakby miał matrycę ca. 13 Mp? Czytanie informacji DxO sieje ogromne spustoszenie w pojmowaniu rzeczywistości i zaburza zdolność samodzielnego myślenia u czytelników, taki komunikat powinien znajdować się w informacjach o tej stronie.
PS
"P-Mpix to miara jak człowiek widzi/ocenia ostrość na zdjęciu." Pojęcie roku :-) Subiektywny obiektywizm.
Ostatnio edytowane przez tomfoot ; 01-03-2018 o 16:58
Tak patrzę na tą całą dyskusję i mam przed oczami pewnego znanego mi fotografa, który fotografując kilkanaście lat temu starym Canonem 300d/400d/5d MK1 tworzył fotografie, które zapierają dech, teraz w pogoni za technologią kupuje najnowsze i najlepsze szkła i puszki. Problem w tym, że jeśli spojrzeć na te fotografie z kiedyś i dziś drukowane w formacie a2 łatwo byłoby pomylić się, z którego aparatu pochodzą.
Oczywiście są zastosowania gdzie liczba mpix czy praca autofocusa ma (niewielkie) znaczenie. Są sytuacje gdzie bezlusterkowiec mniej rzuca się w oczy niż lustrzanka z gripem. Ważne tylko przy tym aby w pogoni za technologią nie zagubić tego co w fotografii najważniejsze. Bo aby zdjęcie było takie jakiego oczekujemy w 95% przypadków wystarczy opanować warsztat i posiadany sprzęt.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
----
A75(2004) -> 350D(2005) -> 600d(2013) -> 6d(obecnie) + 17-40mm f/4L; 50mm f/1,4 + 70-200mm f/2,8L USM;
VELBON Sherpa Plus 600 + VELBON PHD-52Q + Canon Speedlite 430EX II + Aputure Amaran HN100
Dla mnie to co napisałeś to są 2 różne spraw.
1.
W czasach analogu zdjęcie 30cm x 20cm to był duży plakat i wtedy osiągalne rozdzielczości filmów i obiektywów było ok.
Dzisiaj drukujemy (niektórzy) znacznie większe rozmiary lub oglądamy 1:1 na monitorze.
To dzięki rozwojowi technologii matryc/obiektywów można nie odróżniać w jakości technicznej zdjęć np. A4 wtedy i znacznie większych teraz
2.
Problem lustrzanka czy bezlusterkowiec to nie jest problem jakości technicznej zdjęć, oba systemy mogą mieć porównywalne, to zależy od matryc i obiektywów
Korpusy lustrzanek rozwijały się długi czas i to głównie w erze analogu, osiągnęły bardzo wysoki poziom, praktycznie doszły "do sufitu".
Gdy nastała era cyfrowa matryce zastąpiły film ale rozwój technologii cyfrowej poszedł szybko dalej i ma duże pole do dalszego udoskonalanie, AF na matrycy, wizjer elektroniczny, "centralna" migawka elektroniczna. Można je dalej udoskonalać i pojawiają się doniesienia wprowadzania np. sztucznej inteligencji by optymalizować naświetlanie czy śledzenie oka w każdych warunkach zdjęciowych
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-03-2018 o 13:46
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nie miałem na myśli czasów analogu. Miałem na myśli to że jeśli ktoś tworzy fotografie to zarówno Sony A7ii jak i starym Canonem 5d mki osiągnie porównywalne rezultaty. Nawet w formacie 60x40, który najbardziej lubię. Oczywiście nowa puszka to usprawnienia ale mam wątpliwości czy umożliwi ona zrobienie lepszej fotografii. Oczywiście nie mówię tutaj że mamy fotografować starym sprzętem. Ale zanim go zmienimy to poznajmy ten co mamy bo nowy nie da nam lepszych fotografii, może tylko bardziej ostre zdjęcia. Ale zależy kto do czego dąży.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
----
A75(2004) -> 350D(2005) -> 600d(2013) -> 6d(obecnie) + 17-40mm f/4L; 50mm f/1,4 + 70-200mm f/2,8L USM;
VELBON Sherpa Plus 600 + VELBON PHD-52Q + Canon Speedlite 430EX II + Aputure Amaran HN100