Lightroom nie ma tu co obsługiwać.
Priorytet jasnych partii nie ingeruje w raw
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
oczywiście że ingeruje, tak samo jak Long Exposure Noise Reduction ingeruje
Wywołaj RAW w DPP na IDENTYCZNYCH ustawieniach, a otrzymasz zupełnie inne zdjęcie:
https://2.img-dpreview.com/files/p/E...49d4d910d12169
Poziom tego forum
już wklejam źródło:
--- Kolejny post ---
Yes it effects raw files. The tone response variations it produces are only written into the JPEG but in order to do the JPEG processing HTP forces a 1 stop underexposure of the raw capture. You'll notice that HTP requires the camera ISO to be raised one stop. That one stop is in effect a one stop underexposure of the raw capturehttps://2.img-dpreview.com/files/p/E...49d4d910d12169I did some quick tests. It seems that selecting 'Highlight Priority' affects JPEGs and RAW files equally - if the raw files are processed with Canon's DPP program.
Highlight Priority does not affect RAW files processed with Adobe Camera Raw.
These raw conversions were done at default settings. Note that the .CR2 files were processed directly with DPP, but had to be converted to .DNG files before processing with ACR. (CS5)
lightroom nie potrafi prawdiłowo wywyłać RAWa z HTP, ponieważ:
i w ACR zupełnie inny efekt:HTP forces a 1 stop underexposure of the raw capture. You'll notice that HTP requires the camera ISO to be raised one stop. That one stop is in effect a one stop underexposure of the raw capture
https://3.img-dpreview.com/files/p/E...219812a72972a9
Ostatnio edytowane przez taniFotograf ; 06-07-2020 o 14:11
Zmienia parametry ekspozycji. Z tego co zrozumiałem. A obrabia jpg. W ogóle to po co sobie tym głowę zwracasz. Rób raw i sam wyciągaj cienie i światła.
Może dpp odczytuje info z aparatu o zastosowaniu tej funkcji. Nie wiem. Szukasz sobie na siłę problemów
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
QUOTE=taniFotograf;1411318]HPP ma tylko sens jak się używa Digital Photo Professional. Szkoda, że tak późno to zauważyłem. [/QUOTE]
HTP dziala w ten sposob , ze zdjecie zostaje oszczedniej naswietlone w w stosunku do wskazan swiatlomierza czyli na swiatla. jest to realizowane przez obnizenie ISO. W HTP nie mozna stosowac najnizszego iso , dlatego ze automatyka nie mialaby z czego odjac.
oczywiscie, ze LR moze taki RAW wywolac i to bez problemu.
roznica jest taka , ze w DPP jesli wybierzesz " stosuj nastawy z aparatu " to dpp bedzie wiedzial ze zdjecie jest naswietlone na swiatla ma podniesc wartosc expozycji oraz chronic swiatla. W LR tez mozna nastawic " przejmij nastawy z aparatu " ale nie bedzie wiedzial ze to HTP , wiec mozna raz nastawic recznie odpowiednie wartosci expozycji i ochrony swiatel, zapisac jako preset i masz na zawsze.
gdzie tu w ogole Jakis Problem ? - to calkowicie normalny zabieg.
jesli obsuga programu wolajacego RAW sprawia Ci trudnosc , to fotografia rzeczywiscie nie jest dla Ciebie , choc to jedna z najlatwiejszych dziedzin sztuk plastycznych.
Moze wycinanki kurpiowskie bylyby odpowiednie ? - hmm , ale tam trzeba obslugiwac nozyczki , tez moga pojawic sie jakies problemy.
--- Kolejny post ---
QUOTE=taniFotograf;1411318]HPP ma tylko sens jak się używa Digital Photo Professional. Szkoda, że tak późno to zauważyłem. [/QUOTE]
HTP dziala w ten sposob , ze zdjecie zostaje oszczedniej naswietlone w w stosunku do wskazan swiatlomierza czyli na swiatla. jest to realizowane przez obnizenie ISO. W HTP nie mozna stosowac najnizszego iso , dlatego ze automatyka nie mialaby z czego odjac.
oczywiscie, ze LR moze taki RAW wywolac i to bez problemu.
roznica jest taka , ze w DPP jesli wybierzesz " stosuj nastawy z aparatu " to dpp bedzie wiedzial ze zdjecie jest naswietlone na swiatla ma podniesc wartosc expozycji oraz chronic swiatla. W LR tez mozna nastawic " przejmij nastawy z aparatu " ale nie bedzie wiedzial ze to HTP , wiec mozna raz nastawic recznie odpowiednie wartosci expozycji i ochrony swiatel, zapisac jako preset i masz na zawsze.
gdzie tu w ogole Jakis Problem ? - to calkowicie normalny zabieg.
jesli obsuga programu wolajacego RAW sprawia Ci trudnosc , to fotografia rzeczywiscie nie jest dla Ciebie , choc to jedna z najlatwiejszych dziedzin sztuk plastycznych.
Moze wycinanki kurpiowskie bylyby odpowiednie ? - hmm , ale tam trzeba obslugiwac nozyczki , tez moga pojawic sie jakies problemy.
Panowie jak wypada matryca z 6D podług starej 5D clasic, chodzi mi o te analogowe kolory nieprzekłamane...?
5D | R6 | EF 16-35MM F/4L IS USM | EF 40MM F/2.8 STM | RF 50MM F/1.8 STM | EF 135MM F/2L USM | RF 70-200MM F/4L IS USM
X-T30 | XF 18-55 mm f/2.8-4.0 R | XF 35 mm f/1.4 R | XF 56 mm f/1.2 R |
Ostatnio edytowane przez Camilo ; 12-10-2020 o 20:35
6D ma z 4EV większy dynamic range i nieporównywalnie lepszy AF, przez to kolory nie mają znaczenia, bo z 6D masz dwa razy więcej celnych zdjęć do tego różnica w dynamic range widać nawet w normalnych scenach. A przy ISO powyżej 800 różnica jest kolosalna. Ja jednak większość zdjęć robie przy ISO 1600-3200, dla 6D to jest nic. A w 5D jest kompletna tragedia, wstyd pokazać nawet komuś takie zdjęcia no i AF przestaje działać w 5D przy low light a w 6D jako tako daje jeszcze rade.
5D ma sens tylko jak robisz zdjęcia do iso 800, gdzie scena ma mały dynamic range.
5D ma faktycznie bardziej analogowe kolory, ale w moim przypadku nie nadaje się do niczego: w kościele w cieniach tragedia, a światła prześwietlone, suknie młodej prześwietlona, w lesie niebo prześwietlone, liście niedoświetlona, ten dynamic range jest jak z telefonu. Ten sam obiektyw te same warunki i z 6D piękne zdjęcie dzięki dynamic range
Ostatnio edytowane przez canon5dClassic ; 13-10-2020 o 23:01