Nie trzeba studiować chemii, aby wiedzieć, że po tonowaniu białe pozostaje białe. Tonowanie nie spłaszcza kontrastu, tylko zmienia czarny na jakiś inny ton barwny. Ponieważ to pierwotnie są odcienie szarości, to najłatwiej przez podmianę palety. To starsza metoda jeszcze z przed suwaczków.Można było studiować chemię, żeby wiedzieć, że tiomocznik wytrąca siarczek srebra w ciemnych miejscach i z żelazem nie ma nic wspólnego , a dzisiaj to się zrobi paroma suwaczkami w PS.
af-p
Ale dalej jesteś bez kolorów. Można z purpurowego zafarbu zdjąć kolor. Tam się skończył zielony kanał.
Jacek_Z
Żaden. Wystarczy użyć profilu filmu BW. Robiąc na BW kliszy wszystkie wychodzą (załóżmy że) dobrze, wystarczy nacisnąć spust migawki. Więcej problemów to wydruk.Oczywiście.Cytat Zamieszczone przez RobertON Zobacz posta
Dlaczego ? Zrobienie przyzwoitego obrazka B&W w ciekawej wersji może być niezłym wyzwaniem.
Zdecydowanie się nie zgadzam, kryterium nie powinno być radzenie sobie z kolorem. Kryterium powinno być, czy uzyskano ciekawe zdjęcie czy nie. Jak pokazuje poprzednia seria dla wielu ciekawsze okazało się zdjęcie w sepii.Albo wywołanie rawka, albo kreatywność. Zdecydowanie kreatywne podejście lepiej uskuteczniać przed wizjerem własnego aparatu. Kreację nad RAWkiem zdecydowanie zostawić kreatorowi. Jeśli nie zostawi się kreatywności na boku, to kto finalnie jest autorem zdjęcia? Ma już wtedy dwóch autorów.oczywiście, po raz drugi
Czas trwania jest nieistotny - byle zabawa była w określonym i skończonym czasie.