Jedyny sensowny C 16-35 2.8
Jedyny sensowny C 16-35 2.8
Canon EOS R, Canon 6D, 14mm 2.8, C35L, C24-70L 2.8 II, C135L, 4x600RT, adapter RT-EF
Niedrogi obiektyw szerokokątny do cropa 2,8, który "kryje" pełną klatkę, choć słabo w rogach, to Tokina 11-20 mm f/2.8.
Na FF od 18 mm nie ma winiety, podobnie jak w przypadku szkła Tokina 12-28/4 od 18 mm, co sprawdzałem na swoim 5D2.
Ale 11-20 dla mnie zbyt mało uniwersalny i stanęło na tym drugim.
Jest sporo używanych na rynku UWA do FF - Tokina 16-28 mm f/2.8. Tylko prawie kilo szkła w łapie.
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 16-11-2017 o 08:33
Dziękuję, wezmę je pod lupę choć wolałbym coś z większą możliwością zmiany ogniskowej. FF - Tokina 16-28 mm f/2.8. -sprawdziłem, nawet cena przystępna ale 1kg tak jak mówisz, trochę dużo.
--- Kolejny post ---
Oczywiście chodziło mi o dwukrotnie mniejsze szumy^^ Tak jak napisałeś 1.4 odpada, nawet na 1.8 czasami zdarza mi się nie złapać tego co chcę. Wszystko wskazuje na to, że zostanę przy tym co mam i poczekam aż będzie mnie stac na zamianę 7d na 6d i wówczas problem obiektywów na dwa systemy zniknie.
A nie myślałeś o jakichś stałkach?
Taka 24 1.4 jest bardzo fajna i na pełnej klatce ( bo jest bardzo jasna i zwykle wystarczająca jeśli o szerokość ), natomiast na cropie jest odpowiednikiem jasnej 35tki - bardzo popularna ogniskowa pod reportaże.
Jeśli szukasz głównie szerokości i zadawalającej jasności - to przychodzi mi do głowy poza Tokiną 11-16 2.8 ( obiektyw pod cropa, ale da się go też używać na pełnej klatce na 16mm z miękkimi rogami obrazu ) oraz manualny Samyang 14mm 2.8.
Albo Sigma ART 24-35 - dość szeroko na FF i po przeliczeniu 38-56 dla 7D. No i światło F2.0 - byle by dobry egzemplarz trafić
Canon EOS R, Canon 6D, 14mm 2.8, C35L, C24-70L 2.8 II, C135L, 4x600RT, adapter RT-EF