
Zamieszczone przez
r_m
Tego nikt Ci nie powie na 100%.
Możesz sprawdzić samodzielnie: sprawdź swoje zdjęcia z imprez, zobacz na jakich ogniskowych najczęściej robiłeś.
Inny test: ustaw obecny 17-50 na 24mm i zobacz, czy nie jest za wąski np. do zdjęć w pokoju (te "17" i "50" to fizyczna ogniskowa, podobnie jak "24" i "70"). Jeśli potraktujesz 5d jako główny aparat, wtedy zyskasz szerszy kąt widzenia (obecnie masz mniej więcej taki na 7d, jak z 28mm na 5d, będziesz mieć 24mm na 5d) i możliwość założenia go na 7d (z pomnożeniem ogniskowej x 1.6, przysłonę - dla potrzeb określenia głębi ostrości - też mnożysz).
Z kolei w wątku o najpopularniejszych obiektywach do ślubów możesz znaleźć informację, że wielu użytkowników wybrało dwie stałki 35mm i 85mm (dla pełnej klatki).
Ciężko powiedzieć, co powinieneś kupić, nie wiadomo, czy składasz zestaw głównie pod "kotleta", czy myślisz o przejściu na FF, czy na razie nie chcesz robić zmian w body, tylko "coś" (nie do końca wiadomo dlaczego) chcesz zmienić w optyce, zostawiając crop+FF. Dla każdej opcji można sugerować coś innego, gdybyś chciał mieć jakąś "awaryjną" możliwość założenia obiektywu na drugie body to ją przecież masz, tą Sigmę założysz na 5d, i będzie normalnie działać. Obraz nie pokryje całej matrycy, ale (gdyby padł 7d) zrobisz zlecenie, mając wykadrowane pliki. Gdybyś chciał głównie działać na 5d, to 24-70 jest dobrym pomysłem, a jakieś pojedyncze, "efektowe" ujęcia mógłbyś robić 7d np. z fisheye Samyang 8/3.5 (manualny) lub Canon EF-S 10-18. Gdybyś myślał o pełnym przejściu na FF, to prędzej czy później pomyślisz o ultraszerokim (od 16mm), niektórzy używają np. zoomów Tokina 12-24 projektowanych dla cropa, które zaczynają pokrywać pełną klatkę od ogniskowej ok. 17mm (na rewelacyjną jakość narożników nie ma co liczyć, ale działa).