Sony dało nową aktualizację do A7III i A7RIII - wprowadza ona funkcję "real time eye AF", gdzie śledzenie oka pojawia się po wciśnięciu spustu do połowy. Oraz funkcję śledzenia oka dla zwierząt - na razie koty i psy.
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
totamten tu są moje spostrzeżenia co do puszek:
https://www.canon-board.info/threads...e%C5%BCenia%29
Co do systemów, to zdecydowałem się na obydwa... Było to możliwe po sprzedaży całego mojego dotychczasowego sprzętu do Canona EF (ogromna strata ale cóż). Jako, że do EOS R nie ma za wiele obiektywów, to posiadam RF 24-105 i 35 1.8 - przyznam, że do moich celów (foto krajobrazowa, architektura i makro) nie jest to zbyt rozbudowany zestaw. Moim podstawowym obiektywem zawsze był szeroki 16-35 4.0, a tu najszerzej 24mm - ze zbliżeniem też bida bo maks 105 mm.
Dlatego aktualnie skupiłem się na kompletowaniu zestawu do A7RIII i tu jest większy wybór. Kompletowanie zaczynam od szerokiego. Długo się zastanawiałem nad 12-24 i 16-35 4.0, padło na ten pierwszy ale oddałem go i wezmę jednak 16-35 4.0. Zawszę fotografuję z polaryzatorem a do 12-24 to odpada (jest jedynie absurdalnie wielki system nisi S5, który odpada bo jest całkowicie niepraktyczny, nawet dekla na polar nie ma). Kiedyś poszerzę zestaw o Laowę 10-18 z polarem Haida. Do tego w przyszłości 50mm 2.8 makro, 85mm 1.8 i 70-300.
Co do sesji - kolory z sony bardzo ładne, drugim body nie fociłem ja więc trudno mi ocenić wyniki zdjęć. Kolory są najładniejsze wg mnie gdy podbija się nasycenie w programach dedykowanych do sony i canona.
Ostatnio edytowane przez Photointo ; 11-04-2019 o 10:58
Zastanawiam się dlaczego zdecydowałeś się na A7R3 a nie np. A7M3.
Dla mnie wybór A7R3 to duże wydruki (i czasem crop) a więc duża rozdzielczość, duża ostrość. Stąd 42 Mpix i matryca R.
Ale taki system by "mógł się wykazać" wymaga obiektywów które taką rozdzielczość przenoszą.
Dla mnie 16-35/4 a szczególnie 70-300 byłby z tych względów nie do przyjęcia.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 12-04-2019 o 09:03
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Chodzi mi o funkcję crop, dla mnie im więcej mogę wykadrować tym lepiej.
Mnie raczej dziwi przejście na bezlustra innej firmy, zmiana systemu w momencie gdy wiemy, że Canon wszedł w bezlustra FF.
Pytanie. Masz do wyboru: A7R i "słabszą" optykę i A7 z topową optyką.
Gdzie będziesz miał więcej detalu?
To, że lepiej mmiec więcej Mpx i lepsze obiektywy niz mniej Mpx i gorsze szkła to jasne jak słońce.
Kolega wybrał dobrze, stopniowo będzie wymienia szkła. Nie każdy ma od razu kasę na wszystko.
Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)
Zaraz zaraz, nie mam zamiaru nic wymieniaćChodzi mi o lekkie obiektywy i dla mnie zestaw: Laowa 10-18, Sony/Zeiss 16-35 4.0, Sony 50 2.8 makro, Sony 85 1.8 i Sony 70-300 (tu kiedyś ew. rozważam 100-400) jest skończonym zestawem dostosowanym do moich potrzeb.
Po aktualizacji - Animal Eye-AF działa również na wymarłych zwierzętach![]()
https://www.youtube.com/watch?v=GSVYUhDq2-o
Na "domowych" również
Ostatnio edytowane przez candar ; 14-04-2019 o 10:18
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com