Strona 9 z 36 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 351

Wątek: Sony A7R III

  1. #81
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 258

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    To jest moire kolorowa widoczna również na ISO 100. Proponuję dodać do porównania 5ds r (np. zamiast 6d). Zbliżona rozdzielczość i efekt też się pojawi. Zgodnie z obietnicami Sony da się to zlikwidować (dla statycznej scenki jak w przykładzie) stosując Pixel Shift. Za to wtedy wzmacniają się aberracje, chyba łatwiejsze do usunięcia.
    Moire to cecha wszystkich aparatów bez filtru AA (oznaczanych w nazwie jako R).
    Pixel shift to "lepszy" filtr AA, nie pogarsza ostrości jak klasyczny AA, nie wpływa na rozkład kolorów i nie tworzy moire.

    Wywoływarki RAW które mają profile matryca+obiektyw stworzone z testowania tych systemów "z natury" mają moduły usuwania moire które w znaczny sposób redukują ten efekt na zdjęciu.

    Usuwanie aberracji to usuwania zabarwień kolorowych z krawędzi ale rozmycie krawędzi zostaje, ostrość/mikrokontrast pogorszony. Stąd obiektywy typu APO kosztujące sporo więcej kasy.

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 19-11-2017 o 06:31
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  2. #82
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 490

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Jeśli chodzi o wygląd szumów na wysokim ISO to zarówno A7R III jak i D850 nie wnoszą żadnego postępu.
    Dla mnie szum z Canonów jest ładniejszy, przypomina tradycyjne ziarno. Mniejszy jest irytujący szum chrominacji, obszary kolorowe wyglądają lepiej:
    https://www.dpreview.com/reviews/ima...71118153010413
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  3. #83
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 258

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Jeśli chodzi o wygląd szumów na wysokim ISO to zarówno A7R III jak i D850 nie wnoszą żadnego postępu.
    Dla mnie szum z Canonów jest ładniejszy, przypomina tradycyjne ziarno. Mniejszy jest irytujący szum chrominacji, obszary kolorowe wyglądają lepiej:
    https://www.dpreview.com/reviews/ima...71118153010413
    Można oczywiście porównywać wszystko z wszystkim.
    Aby to jednak miało sens trzeba porównywać odpowiadające sobie elementy w różnych systemach.
    Odpowiednikiem systemu A7Rx w Sony ze względu na brak filtra AA jest w Canonie 5DS R a nie 5D3/4

    https://www.dpreview.com/reviews/ima...71118153010413

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 19-11-2017 o 11:36
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  4. #84
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Poznań, WLKP
    Posty
    2 261

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Niezły ubaw.

  5. #85
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Porównałem na tych przykładach dpreview działanie pixel shift z rozdzielczością 5ds r. Widzę, że o żadnych 90 czy choćby 60Mpx nie ma mowy. Rozdzielczość jest co najwyżej zbliżona (na moje oko gorsza) do 50Mpx dla Canona 5ds r. O wzmacnianiu aberracji chroma już pisałem. O bardzo ograniczonej możliwości użycia pixel shift (sceny statyczne) nie wspominam, bo to oczywiste. Być może wprowadzenie globalnej migawki zwiększy kiedyś przydatność pixel shifta, choć wątpię. Zanim zobaczymy global shutter, to matryce i tak będą miały już sporo większą rozdzielczość zbliżoną do możliwości optyki. Ogólnie "zapchaj dziura", jeśli nie ma się w specyfikacji więcej MPx niż konkurencja

  6. #86
    Początki nałogu Awatar KNC
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    316

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    z podanych wyżej linków górą Nikon. Szumy wraz z Alfą mająo około 1ev niższe niż 5dsr, ale nikon bardziej ostry. Wyraźnie większy kontrast na fotkach z 5dsr, ciekawe skąd?

  7. #87
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 258

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Porównałem na tych przykładach dpreview działanie pixel shift z rozdzielczością 5ds r. Widzę, że o żadnych 90 czy choćby 60Mpx nie ma mowy. Rozdzielczość jest co najwyżej zbliżona (na moje oko gorsza) do 50Mpx dla Canona 5ds r. O wzmacnianiu aberracji chroma już pisałem. O bardzo ograniczonej możliwości użycia pixel shift (sceny statyczne) nie wspominam, bo to oczywiste. Być może wprowadzenie globalnej migawki zwiększy kiedyś przydatność pixel shifta, choć wątpię. Zanim zobaczymy global shutter, to matryce i tak będą miały już sporo większą rozdzielczość zbliżoną do możliwości optyki. Ogólnie "zapchaj dziura", jeśli nie ma się w specyfikacji więcej MPx niż konkurencja
    Ograniczenia pixel shift wynikają z konstrukcji stabilizacji matrycy.
    Czas miedzy kolejnymi zdjęciami w serii (około 0,5 - 1,0 s) wynika z konieczności ustabilizowania matrycy w odpowiedniej pozycji przed każdym zdjęciem.
    Przesunięcie o 1 piksel to przesuniecie o 0,0045mm

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 19-11-2017 o 15:37
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  8. #88
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Ograniczenia pixel shift wynikają z konstrukcji stabilizacji matrycy.
    Czas miedzy kolejnymi zdjęciami w serii (około 0,5 - 1,0 s) wynika z konieczności ustabilizowania matrycy w odpowiedniej pozycji przed każdym zdjęciem.

    jp
    To sporo, tego nie wiedziałem. W zasadzie ogranicza to przydatność rozwiązania wyłącznie do fotografii studyjnej i to też nie każdej.

  9. #89
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 258

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    To sporo, tego nie wiedziałem. W zasadzie ogranicza to przydatność rozwiązania wyłącznie do fotografii studyjnej i to też nie każdej.
    Z doświadczeń/doniesień tych którzy już kupili i testowali wynika że krajobrazy wychodzą dobrze, składanie jest inteligentne :
    - to co stoi jest ok z efektem pixel shift
    - to co się porusza pojawia się 4 krotnie na zdjęciu (bez efektu pixel shift)

    jp
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar zdebik
    Dołączył
    Jun 2013
    Miasto
    Londyn
    Posty
    4 059

    Domyślnie Odp: Sony A7R III

    Wlasnie ogladam recenzje 3'ki w TCS i ten caly pixel shift mozna o kant (_._) rozbic, jesli dobrze chlopa zrozumialem.

Strona 9 z 36 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •