Sony dało nową aktualizację do A7III i A7RIII - wprowadza ona funkcję "real time eye AF", gdzie śledzenie oka pojawia się po wciśnięciu spustu do połowy. Oraz funkcję śledzenia oka dla zwierząt - na razie koty i psy.
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
totamten tu są moje spostrzeżenia co do puszek:
https://www.canon-board.info/threads...e%C5%BCenia%29
Co do systemów, to zdecydowałem się na obydwa... Było to możliwe po sprzedaży całego mojego dotychczasowego sprzętu do Canona EF (ogromna strata ale cóż). Jako, że do EOS R nie ma za wiele obiektywów, to posiadam RF 24-105 i 35 1.8 - przyznam, że do moich celów (foto krajobrazowa, architektura i makro) nie jest to zbyt rozbudowany zestaw. Moim podstawowym obiektywem zawsze był szeroki 16-35 4.0, a tu najszerzej 24mm - ze zbliżeniem też bida bo maks 105 mm.
Dlatego aktualnie skupiłem się na kompletowaniu zestawu do A7RIII i tu jest większy wybór. Kompletowanie zaczynam od szerokiego. Długo się zastanawiałem nad 12-24 i 16-35 4.0, padło na ten pierwszy ale oddałem go i wezmę jednak 16-35 4.0. Zawszę fotografuję z polaryzatorem a do 12-24 to odpada (jest jedynie absurdalnie wielki system nisi S5, który odpada bo jest całkowicie niepraktyczny, nawet dekla na polar nie ma). Kiedyś poszerzę zestaw o Laowę 10-18 z polarem Haida. Do tego w przyszłości 50mm 2.8 makro, 85mm 1.8 i 70-300.
Co do sesji - kolory z sony bardzo ładne, drugim body nie fociłem ja więc trudno mi ocenić wyniki zdjęć. Kolory są najładniejsze wg mnie gdy podbija się nasycenie w programach dedykowanych do sony i canona.
Ostatnio edytowane przez Photointo ; 11-04-2019 o 10:58
Zastanawiam się dlaczego zdecydowałeś się na A7R3 a nie np. A7M3.
Dla mnie wybór A7R3 to duże wydruki (i czasem crop) a więc duża rozdzielczość, duża ostrość. Stąd 42 Mpix i matryca R.
Ale taki system by "mógł się wykazać" wymaga obiektywów które taką rozdzielczość przenoszą.
Dla mnie 16-35/4 a szczególnie 70-300 byłby z tych względów nie do przyjęcia.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 12-04-2019 o 09:03
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Chodzi mi o funkcję crop, dla mnie im więcej mogę wykadrować tym lepiej.
Mnie raczej dziwi przejście na bezlustra innej firmy, zmiana systemu w momencie gdy wiemy, że Canon wszedł w bezlustra FF.
Pytanie. Masz do wyboru: A7R i "słabszą" optykę i A7 z topową optyką.
Gdzie będziesz miał więcej detalu?
To, że lepiej mmiec więcej Mpx i lepsze obiektywy niz mniej Mpx i gorsze szkła to jasne jak słońce.
Kolega wybrał dobrze, stopniowo będzie wymienia szkła. Nie każdy ma od razu kasę na wszystko.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Zaraz zaraz, nie mam zamiaru nic wymieniać Chodzi mi o lekkie obiektywy i dla mnie zestaw: Laowa 10-18, Sony/Zeiss 16-35 4.0, Sony 50 2.8 makro, Sony 85 1.8 i Sony 70-300 (tu kiedyś ew. rozważam 100-400) jest skończonym zestawem dostosowanym do moich potrzeb.
Po aktualizacji - Animal Eye-AF działa również na wymarłych zwierzętach
https://www.youtube.com/watch?v=GSVYUhDq2-o
Na "domowych" również
Ostatnio edytowane przez candar ; 14-04-2019 o 10:18
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , N F-601, 801s , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , PROGRAM A, Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I i II obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com