W Adoramie tak samo... A gdzie jeszcze taniej?
Ma ktos juz to szkło? Ja dzwoniłem do Krakowa to maja mieć w następnym tygodniu na sklepie. Po testach okaże sie czy zamienię moje 85mm
L
Marv84. Daj znać, sam jestem ciekawy. Mam nadzieję, że plastyka i AF przebiją Sigmę Art.
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
Mi głównie o AF chodzi bo wiem ze strace moje 1.2 po które czesto sięgam. Nie jestem z tych co nie używają pełnej przysłony bo nie ostre... Pojade i porównam jak bedzie efekt łał to kupie a 1.2 sprzedam
L
Canon EOS R, Canon 6D, 14mm 2.8, C35L, C24-70L 2.8 II, C135L, 4x600RT, adapter RT-EF
@Splice to dobrze, że 85 Art ma najlepszy AF z całej serii (pomijam 135 która nie jest jeszcze dobrze przetestowana). Zwłaszcza porównując go do 85LII, które kuleje pod względem szybkości ale przede wszystkim dokładności. Nad szybkością ostrzenia 85L nigdy nie ubolewałem, ale pewności ostrzenia "na oko" na małej głębi po prostu nie ma. 85LII potrafi trafiać z rozrzutem na 1.2 i ja przynajmniej muszę robić zdjęcia seriami. Tutaj wg mnie Sigma Art nie będzie gorsza. Może lepsza.
Przewaga AF Canona ujawnia się jednak w słabych i bardzo słabych warunkach oświetleniowych. W skrócie tam gdzie Sigmy błądzą, Lki trafiają (nie zawsze tam gdzie trzeba ale różnica jest zauważalna i bardzo ważna jeśli pracujesz tam gdzie jest mało światła. Przykład z ubiegłego tygodnia. Robiłem sesję w niby jasnym apartamencie (cała sciana okien od południa itd.). Fajna modelka, makijaż, ciuchy, wnętrze, asystent - zapowiadało się nieźle. Zaczęliśmy od g.14 (końcówka listopada). Za oknem był budynek który zabrał trochę światła, do tego chmury. O 15 było tak ciemno, że zastanawiałem się co dalej. 24-70 2.8 za ciemny, 85L za wąski, została Sigma 50 Art, ale było zbyt ciemno by mogła prawidłowo ustawiać ostrość. Pomyślałem, że doświetlę plan speedlightami (bez światła modelującego) a na potrzeby ustawienia AF włączę światło żarowe i TO BYŁ BŁĄD - w ten sposób działałem jeszcze kilka godzin do końca sesji na przesłonach 1.4-1.8 (jedynie z Sigmą 50 Art). Efekt? 80% materiału nie ostre! Same śmieci. Niemal nie ma z czego wybierać! Generalnie cały katalog rawów mógłbym skasować bez żalu i nigdy bym go nie wspomniał, tyle że modelce powinienem coś oddać bo fajna, punktualna i rozebrana, a nie wzięła kasy...
Wiadomo, że Sigmy nie trafiają w świetle żarowym i tu wniosek na przyszłość, że trzeba mieć inne lampy takie ze światłem ledowym (bo raczej nie halogenowym) modelującym albo nie liczyć na Sigmy w trudnych warunkach! Podsumowanie? Sigmy Art w żarowym dają ciała na maksa i powinno się je zakopać przed taką sesją głęboko w ziemi.
Poza tą sesją 85 Art miałem tylko przez trzy chwile, fajne jest zestawienie super ostrego pierwszego planu przy minimalnej odległości ogniskowania z ładnie rozbebłanym tłem. Ostrośc poraża, praca pod światło, aberacje - jest znacznie lepiej niż przy 85LII! Pamiętać jednak należy, że 85mm to nie jest dobra ogniskowa do ciasnych headshotów. Robi wrażenie ostrość pierwszego planu i nieostrość drugiego, ale ta ogniskowa zniekształca twarz przy minimalnej odległości ostrzenia. I tu dochodzimy do kwestii najważniejszej dla mnie. Jak prezentuje się obrazek z ciut większej odległości? Wtedy kiedy rezygnujemy z maksymalnego rozmycia? Jaka jest jego plastyka w 85L IS? jak wypada szczególnie względem 85LII?
Kolejna sprawa o której wspomniał @Marv84 - to plastyka przesłony 1.2, którą trzeba umieć używać. 1.2 na 5DSR jest ostre jak diabli przykład https://500px.com/photo/232198235/vi...artosz-dmowski otwórz na pełnym ekranie i teraz popatrz. Kolejne przestrzelone o jakieś 10cm front focus na 1.2, na palce nie na oczy, więc powinna być dyskwalifikacja (cała głębia ma 3-4cm)https://500px.com/photo/234118569/sa...artosz-dmowski i co? Laury zbiera. Tyle na temat ostrości i jej braku.
No to jeszcze jeden akapit bo dawno mnie tu nie było tak jak porywa mnie 135 Art https://www.flickr.com/groups/3591590@N21/pool/ to 85 Art jest bez wyrazu. Błahe, miałkie i słabe https://www.flickr.com/groups/3000155@N24/pool/
Macie inne odczucia?
Wybór. 85 A jest względnie tanie i ciężkie vs 85LII i 85L IS. Parę dni temu w Black Friday sprzedawali je za 4290 czyli 1300zł mniej niż używana, 10 letnia 85L II. Nie kupiłem. Czekam na testy nowego obiektywu 85L 1.4 IS (7100zł przy premierze) i bardzo chciałbym żeby królował w rozmyciu, AF i stabilizacji. Aberacja może być przeciętna. Większej ostrości też nie potrzebuję. Liczy się obrazek.
Ostatnio edytowane przez BartasPL ; 01-12-2017 o 05:19
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px