Jeśli nie dostajesz karty gwarancyjnej, w której opisane są zasady gwarancji (m.in. czas trwania) to nie masz żadnej
gwarancji.
Obyś się nie przekonał, że są (istotne) różnice.
Przykład: masz gwarancję producenta ważną 20 miesięcy (a czemu nie, może mieć dowolną ważność), po upływie 19 miesięcy przedmiot się psuje - wysyłasz (zanosisz) do wskazanego w karcie gwarancyjnej serwisu i czekasz na darmową naprawę (jeśli uszkodzenie nie zostało spowodowane przez Ciebie).
Jeśli nie masz gwarancji tylko rękojmię, sprawa nie jest tak różowa, minęło 12 miesięcy, więc to Ty musisz udowodnić sprzedawcy, że wada przedmiotu istniała w momencie sprzedaży. Warto poczytać
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/ (także pytania pod artykułem, oraz z górnego menu "Reklamacje" - "gwarancja" i "gwarancja a rękojmia").