Cytat Zamieszczone przez Tom77 Zobacz posta
A co dostajesz przy zakupie w sklepie - 12m gwarancji która jest dobrowolna i zależnie od producenta nie musi być w ogóle udzielona czy 24 miesiące gwarancji ?
Jeśli nie dostajesz karty gwarancyjnej, w której opisane są zasady gwarancji (m.in. czas trwania) to nie masz żadnej gwarancji.

Cytat Zamieszczone przez Tom77 Zobacz posta
Odpowiedzialnośc sprzedwcy to nic innego jak gwarancja.
Obyś się nie przekonał, że są (istotne) różnice.
Przykład: masz gwarancję producenta ważną 20 miesięcy (a czemu nie, może mieć dowolną ważność), po upływie 19 miesięcy przedmiot się psuje - wysyłasz (zanosisz) do wskazanego w karcie gwarancyjnej serwisu i czekasz na darmową naprawę (jeśli uszkodzenie nie zostało spowodowane przez Ciebie).
Jeśli nie masz gwarancji tylko rękojmię, sprawa nie jest tak różowa, minęło 12 miesięcy, więc to Ty musisz udowodnić sprzedawcy, że wada przedmiotu istniała w momencie sprzedaży. Warto poczytać https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/ (także pytania pod artykułem, oraz z górnego menu "Reklamacje" - "gwarancja" i "gwarancja a rękojmia").