Cytat Zamieszczone przez r_m Zobacz posta
Jeśli nie dostajesz karty gwarancyjnej, w której opisane są zasady gwarancji (m.in. czas trwania) to nie masz żadnej gwarancji.


Obyś się nie przekonał, że są (istotne) różnice.
Przykład: masz gwarancję producenta ważną 20 miesięcy (a czemu nie, może mieć dowolną ważność), po upływie 19 miesięcy przedmiot się psuje - wysyłasz (zanosisz) do wskazanego w karcie gwarancyjnej serwisu i czekasz na darmową naprawę (jeśli uszkodzenie nie zostało spowodowane przez Ciebie).
Jeśli nie masz gwarancji tylko rękojmię, sprawa nie jest tak różowa, minęło 12 miesięcy, więc to Ty musisz udowodnić sprzedawcy, że wada przedmiotu istniała w momencie sprzedaży. Warto poczytać https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl...acje/rekojmia/ (także pytania pod artykułem, oraz z górnego menu "Reklamacje" - "gwarancja" i "gwarancja a rękojmia").
Jeżeli nie otrzymasz w ogóle gwarancji to masz rok gwarancji wg prawa. Gwarant ma prawo udzielić gwarancji nawet na 7 dni, to jego wola.

--- Kolejny post ---

Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
To przekonaj jeszcze do tego użytkownika Tom77.
Rozróżniam gwarancję producenta i rękojmię

--- Kolejny post ---

Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
Zgadza się, mój błąd. Po zmianie przepisów jest w zamian rękojmia. Natomiast nie zmienia to sedna sprawy. Rękojmia to nie to samo co gwarancja i warto o tym pamiętać bo są istotne różnice. Warto także pamiętać, że Canon udziela 12 miesięcy gwarancji.
Rękojmia daje więcej uprawnień niż sama gwarancja