puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Wg nieszczęsnego DxO, poczynając od ISO 200 5DIV ma większy DR od D810.
Mimo to RAWy z D810 na ISO 400 - 1000 wykazują znacznie większą wrażliwość na suwaki Highlights/Shadows w LR. Zwłaszcza Higlights.
D810 wymiata bo RAW z niego wywołuje się w LR znacznie lepiej niż z 5DIV. Ta różnica jest na prawdę duża.
Wydaje mi się, że obróbka RAWa z 5DIV jest źle oprogramowana przez Canona, zarówno w DPP jak i LR i zarejestrowana informacja gdzieś przepada.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
W każdej wywoływarce RAW przechodzi przez jakiś (ustawiany/wybierany) preset by pokazać na ekranie zdjęcie.
W niektórych również wstępnie uwzględniany jest profil firmowy lub producenta body, obiektywu itd
Trzeba sprawdzić czy prawidłowo zainstalowane są i są aktywne właściwe moduły (puszki, obiektywu, presety) przy wywoływaniu RAW
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
To musi być tylko kwestia jakichś ustawień jak są dane w pliku reprezentowane i później interpretowane przez wywoływarkę. Wyciąganie świateł to musi być tylko iluzja - widocznie są reprezentowane jako prawie nasycone, choć w rzeczywistości nie są. Nie wiem nic o żadnych ficzerach matryc Sony, które umożliwiają lepsze wyciąganie świateł. Jak ktoś zna, niech się podzieli. Bo nic takiego jak w kamerach video pierwszego sortu tam raczej nie ma. Cokolwiek się wydaje, to tylko kwestia ustawień i oprogramowania. Jeźeli światła sa tak samo naświetlone, to źródło różnic DR między Canonem a Nikonem może być tylko w cieniach.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Nie znam algorytmów Highlight/Shadow. Jak było Fill Light to działało też zupełnie inaczej. I też zupełnie inny był rezultat niż zwykłe rozjaśnienie o ileś tam EV do tego samego poziomu jasności (mniejsze szumy). Ta "łatwość obróbki" to coś innego niż zwykłe mierzalne cechy matrycy (DR, TR).
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200