Który? Bo jeden był polecany, drugi jako "zło konieczne", a na korzyść trzeciego parę osób sprzedało 50/1.4, więc może masz już wystarczająco dobry obiektyw, tylko o tym nie wiesz.
Zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli coś zarabiasz, powinnaś się podzielić zarobkiem z naszym państwem (a w jaki sposób, to określają odpowiednie przepisy)?
Wiesz o tym, że podjęcie się zlecenia takiego, "jak wesela, śluby, imprezy w klubach, chrzciny" to nie tylko pójść, coś pstryknąć, wrzucić 5 filtrów, zgrać na płytkę, zebrać kasę, ale także tzw. "odpowiedzialność"? Co zrobisz, jeśli przy robieniu zdjęć podczas błogosławieństwa zepsuje się aparat? Zawodowiec wyciągnie zapasowy (podobnie w przypadku lampy, obiektywu), a co Ty wtedy zrobisz? Jeśli podczas zabawy padnie sprzęt, to "wypici" goście gdy się dowiedzą mogą być nerwowi i nieprzyjemni.
Wiesz, że do robienia w kościele będziesz potrzebować zaświadczenia o specjalnym kursie? Nie żartuję.
To znaczy, że czas na robienie zarobkowe jeszcze nie przyszedł. Nie wiesz co lubisz, jakie ogniskowe, nie wiesz w jaki sposób (ustawienia, technika) robić zdjecia na takich imprezach? To jeszcze za wcześnie, aby robić to za pieniądze.
Nie ma się co zastanawiać, tylko kupić. Korzystny stosunek ceny i możliwości ma YN685EX, jak uzupełnisz o YN622c (lub wygodniejszy YN622c-tx), statyw, uchwyt i jakąś parasolkę lub softbox pojawią się nowe możliwości sesji.
Myślę, że warto byłoby poszukać dobrego kursu "ślubnego".
Napisz, że to był żart. Wiesz, że to obiektyw do Nikona, i w wersji "G", wiesz, co to oznacza?
Już padła propozycja lampy.
W sumie to najlepszy wybór, nie "do ślubów" tylko jako kolejny etap. Poszukaj w pełni sprawnej Sigmy 18-50/2.8, jest to starszy model niże 17-50, gorszy, ale kosztuje połowę tego, co nowa wersja. Jeśli Ci się nie spodoba, dość łatwo sprzedasz, bez większych strat.
Zmiana kita na kita nie bardzo ma sens, a ten YN byłby może i ok, ale do 5d.
Techniki fotografowania z lampą błyskową
To na początek. Potem sporo własnych ćwiczeń.
Co do obiektywów, to jak koledzy pisali, może być "od groma" zestawów, choćby Sigma 30/1.4 Art (podobno nadaje się też do pełnej klatki), Tokina 11-16/2.8, Sigma 18-35/1.8.
Zoomy zapewnią "szeroki koniec" przy dość dużej jasności, "lekkie tele" masz z 50, a jak będziesz potrzebować 135 do portretów, możesz użyć jakiegoś manualnego 135/2.8.